آریا بانو
غذای اصلی/ تنوع مواد اولیه در جواهر پلو
سه شنبه 1 بهمن 1398 - 20:04:06
آریا بانو - سرآشپز پاپیون / چی لازم دارم:
برنج 5 پیمانه
مرغ فیله 500 گرم
کره 150 گرم
پوست پرتقال خلال و شیرین شده 2 پیمانه
خلال پسته 1 پیمانه
خلال بادام 1 پیمانه
زرشک 1/2 پیمانه
زعفران آب کرده 2 قاشق چایخوری
نمک فلفل به مقدار لازم
پیاز 1 عدد
روغن به مقدار لازم
شکر 1 قاشق چایخوری
جوهر لیمو به مقدار لازم
چطور بپزم:
1- ابتدا برنج را مانند پلوهای ساده به مرحله آبکشی رسانده و دم می اندازیم سپس در ظرفی مناسب کمی کره ریخته و پیازها را در آن نیمه سرخ کرده و فیله مرغ و ادویه را هم تفت داده و با کمی آب آن را آبپز میکنیم.
2- زرشک را با آب سرد شسته، در آبکش می‌ریزیم تا آب آن برود، سپس شکر آن را مخلوط می‌‌کنیم.
3- در ظرف مناسبی یک قاشق غذاخوری کره ریخته، زرشک را به آن افزوده و یک دقیقه تفت می‌دهیم. زعفران آب کرده را نیز به زرشک اضافه می‌کنیم.
4- برای شیرین کردن خلال پرتقال، چهار بار و هر بار به مدت پنج دقیقه خلال‌ها را می‌جوشانیم، داخل صافی ریخته و در آخر یک ساعت در آب سرد قرار می‌دهیم و در نهایت به ازای یک پیمانه خلال پرتقال به آن یک پیمانه شکر و دو پیمانه آب اضافه می‌کنیم، به این ترتیب که آب و شکر را مخلوط کردیم، روی حرارت قرار می‌دهیم، زمانی که به جوش آمد خلال‌ها را افزوده تا با حرارت ملایم به مدت 30 دقیقه بجوشد.
5- در آخر جوهر لیمو اضافه کرده و بعد از یکی، دو جوش آن را بر می‌داریم. برنج را در ظرف مناسبی می‌کشیم، مرغ را لای برنج قرار داده و با خلال‌ها و زرشک روی برنج را تزیین می‌کنیم.
سایر نکات
بهتر است خلال پسته و بادام را از شب قبل در آب و شکر قرار دهید تا خوشمزه تر شود.
به جای مرغ از گوشت هم می توانید استفاده کنید .
.10 دقیقه آخر دم کردن برنج، در تکه‌ای فویل خلال پسته را با یک قاشق چایخوری کره قرار داده، دور آن را بسته و روی برنج قرار می‌دهیم تا نرم شود؛ برای خلال بادام نیز از همین روش استفاد می‌کنیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/256825/غذای-اصلی--تنوع-مواد-اولیه-در-جواهر-پلو
بستن   چاپ