آریا بانو
ورزش‌های مناسب برای دختران
سه شنبه 1 بهمن 1398 - 18:42:09
آریا بانو - کاغذ رنگی / ورزش برای همه افراد در هر سن و شرایطی واجب است؛ اما برای دختران اهمیت بسیار بالاتری دارد؛ چراکه دختران مادران آینده این سرزمین هستند و درصورتی که بدنشان آمادگی و سلامت کافی نداشته باشد، نمی‌توانند نیروی از دست رفته در بارداری را به‌خوبی جبران کنند. بنابراین بهبود شرایط جسمی و روحی فقط یکی از نتایج ورزش مداوم برای دختران به‌شمار می‌آید.
برای مثال طبق گفته متخصصان عملکرد مغز دخترانی که ورزش می‌کنند، نسبت به سایر دختران بهتر است. آن‌ها قدرت یادگیری بیشتری داشته و در زمینه‌های مختلف عملکرد بهتری دارند. همچنین ورزش و به‌همراه آن موفقیت‌های مربوط به فعالیت‌های ورزشی اعتماد‌به‌نفس فوق‌العاده‌ای به روحیه آن‌ها تزریق می‌کند. انجام حرکات ورزشی علاو‌بر فواید روحی باعث کاهش امکان ابتلا به سرطان سینه و قرارگیری در معرض سیگار کشیدن می‌شود. پس در این پست کاغذرنگی با شناخت ورزش دخترانه مناسب برای فرزند یا فرزندان خود، سلامتی و پیشرفت را به آن‌ها هدیه دهید.
شنا
بسیاری از افراد شنا را یکی از بهترین ورزش‌های دخترانه و انتخابی ایده‌آل می‌دانند. البته به‌طور معمول افرادی به شنا گرایش پیدا می‌کنند که ترسی از آب ندارند و سرسختی یکی از ویژگی‌های شخصیتی‌شان است. این ورزش یکی از مهارت‌های پرطرفدار در سطح دنیا محسوب می‌شود. برای این رشته ورزشی هم مسابقات ویژه‌ای در المپیک برگزار می‌شود. شنا نه‌تنها یک ورزش، بلکه یک مهارت در زندگی است. نجات افراد از آب، لذت بیشتر در سفر به رودخانه یا دریا و… نشان می‌دهد شنا را می‌توان بخشی از زندگی دانست.
فوتبال
فوتبال را می‌توان ورزش دخترانه مهیج و پرتحرکی دانست. اگر دختر‌انتان انرژی و تحرک بالایی دارند، به‌احتمال زیاد از این ورزش لذت زیادی خواهند برد. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد فوتبال می‌توان به دسترسی آسان، نیاز به امکانات کم و هزینه‌ی پایین اشاره کرد. اغلب شهر‌ها در کشورمان تیم‌های فوتبال تشکیل می‌دهند و این موضوع جست‌وجو دختران برای پیوستن به یک تیم فوتبال را ساده‌تر می‌کند. همچنین با فوتبال دختران می‌آموزند نسبت به جنس متفاوت خود در شرایط یکسانی هستند و نباید به فوتبال به‌عنوان یک ورزش پسرانه نگاه کنند.
ژیمناستیک
هر دختربچه‌ای که اجرای هم سن‌وسال‌های خود در ژیمناستیک را دیده باشد، عاشق این ورزش می‌شود. اعتمادبه‌نفس، تعادل ذهن، سرعت در عملکرد فیزیکی و شرایط جسمانی مناسب دستاوردهای شگفت‌انگیز ژیمناستیک برای فرزندان شما است. یکی از ویژگی‌های بسیار مهم این رشته این است که دختر بچه‌ها از کودکی امکان شرکت در ژیمناستیک را دارند. به‌این‌ترتیب کودک شما از همان سنین خردسالی به این ورزش عادت می‌کند. از مزایای ژیمناستیک برای شخصیت کودکان، آشنایی با کار تیمی و یادگیری انجام گروهی کارهای مختلف است.
پینت‌بال
با دیدن فیلم‌هایی با موضوع پرنسس‌ها دختر‌ان شما به‌احتمال زیاد فکر می‌کنند که ضعیف یا شکننده هستند. اما باید دید در واقعیت هم همینطور است؟ آیا آن‌ها باید ظریف و آسیب‌پذیر باشند؟ به طور حتم جواب این سوال‌ها منفی است. پینت‌بال یکی ورزش‌های تهاجمی و البته کم‌خطر است. گاهی مردم به‌دلیل ماهیت اسلحه و خطر بالای آن فکر می‌کنند که بازیکنان در این ورزش آسیب‌ می‌بینند. اما آسیب‌های اسلحه در پینت‌بال به‌لطف وجود لباس‌های ویژه به صفر درصد می‌رسد. ضمن این‌که این ورزش با روحیه تهاجمی‌ای که دارد دختران شما را انسان‌هایی بااراده و استوار تربیت می‌کند.
انتخاب یک ورزش که متناسب با شرایط استعدادی دخترتان است، به موفقیت او در آینده کمک زیادی خواهد کرد. پس با دقت و اهمیت فراوان، برای آن‌ها وقت بگذارید و بررسی کنید دختر دلبندتان به چه فعالیتی علاقه دارد؟ به‌این‌ترتیب می‌توانید ساعاتی خوش را در طول هفته به او هدیه دهید.

http://www.banounews.ir/fa/News/256786/ورزش‌های-مناسب-برای-دختران
بستن   چاپ