آریا بانو
چگونه کتاب غیردرسی نخوانیم؟
سه شنبه 1 بهمن 1398 - 14:53:16
آریا بانو - خراسان / متاسفانه هجمه سنگینی روی ما نوجوانان وجود دارد تا وادار شویم علاوه بر کتاب‌های درسی، غیردرسی‌ها را هم بخوانیم. اما مگر مهم‌ترین کار ما درس خواندن نیست؟ پس وقتی درس‌مان را نمی‌خوانیم چرا باید مطالعه غیردرسی داشته‌باشیم؟ ضمن این‌که ما با حضور در فضای مجازی انرژی لازم را برای مطالعه درسی جمع می‌کنیم. خب خانواده‌های عزیز عنایت داشته‌باشند مطالعه غیردرسی به حضور ما در فضای مجازی لطمه می‌زند و با این حساب درس خواندن ما هم لطمه می‌خورد و درنهایت اگر درس نخوانیم باید بزنیم در کار بازار آزاد و واردات و صادرات و... پول پارو کنیم که برای کمر و زانوی‌مان ضرر دارد. پس در چند گام کتاب نخواندن را با هم مرور می‌کنیم:
با آدم‌هایی که کتاب می‌خوانند، قطع رابطه کنید. بیشتر آن‌ها اطلاعات جذاب و حرف‌های مفیدی دارند که آدم را به کتاب خواندن ترغیب می کند.
به قیمت کتاب توجه کنید. 30 هزار تومان؟ خب آدم 100 هزار تومان رویش می‌گذارد و یک پرس شیشلیک می‌خورد.
می‌دانید برای هر کتاب چه ‌تعداد درخت باید قطع شود؟ بعد با قطع درختان ،گرمایش زمین بیشتر می‌شود و پنگوئن‌ها بی خانه و کاشانه می‌شوند؟ لابد می‌گویید می‌شود از کتابخانه کتاب گرفت! خب تا حالا فکر کرده‎اید برای ساخت قفسه‌های کتابخانه‌ها چه ‌تعداد درخت باید قطع شود؟ بعد با قطع درختان، گرمایش زمین بیشتر می‌شود و پنگوئن‌ها بی خانه و کاشانه می‌شوند.
تازه کتاب خواندن خطرات احتمالی هم دارد. اگر درازکش باشید ممکن است از دست‌تان دربرود و بخورد توی دماغ‌تان. یا همین‌طور که نشسته‌اید صاعقه بزند و کتاب آتش بگیرد. حتی ممکن است یک کتاب دید شما را به کلیت زندگی تغییر دهد و آرامش قبلی‌تان را به هم بریزد!

http://www.banounews.ir/fa/News/256674/چگونه-کتاب-غیردرسی-نخوانیم؟
بستن   چاپ