آریا بانو
دارویى با عنوان کاهش‌دهنده وزن وجود ندارد
سه شنبه 1 بهمن 1398 - 11:42:10
آریا بانو - سلامانه: یک فارماکولوژی گفت: بعضى گیاهان دارویى مى توانند تا حدودى میزان سوخت وساز بدن را افزایش بدهند.
دکتر محمدحسین صالحی سورمقی اظهار داشت: متاسفانه در فضاهاى مجازى و ماهواره اى تبلیغات غیرواقعى فراوانى درمورد داروهاى گیاهى کاهنده وزن دیده مى‌شود و از آنجا که تعداد افرادى که اضافه وزن دارند شیوع گسترده‌اى پیدا کرده بازار خوبى براى بسیارى از سودجویان فراهم شده است.
وی اظهار داشت: از نظر علمى دارویى با عنوان کاهش دهنده وزن وجود ندارد و هر آنچه شنیده می‌شود فقط در حد تبلیغات است.
سورمقی با تاکید بر اینکه مصرف قرص‌های لاغری‌ای که توصیه مى‌شوند نه تنها فایده ندارد، بلکه بسیارى از آنها براى بدن مضر هم هستند، گفت: برخی از گیاهان دارویى مى‌توانند تا حدودى میزان سوخت‌وساز بدن را افزایش بدهند یا روى متابولیسم تاثیر بگذارند اما با این حال هم نباید انتظار اتفاق خاصی را داشت چراکه این داروها به هیچ وجه نمى‌توانند معجزه کنند.
سورمقی درخصوص تبلیغات لاغری که درخصوص چای سبز و قهوه سبز صورت می‌گیرد، گفت: تبلیغات اغراق آمیزى که در مورد چاى سبز و لاغرى وجود دارد به هیچ وجه درست نیست چاى سبز مى‌تواند تا حدى در کاهش وزن موثر باشد. علاوه بر اینکه در مورد نقش قهوه سبز در لاغرى افراد هنوز مدارک علمى مستدلى وجود ندارد.
وی در نهایت خاطرنشان کرد: از مهم ترین گیاهانى که مى توانند کمى روى متابولیسم اثر بگذارند مى توان به زیره، رازیانه، فلفل و سایر ادویه ها اشاره کرد.

http://www.banounews.ir/fa/News/256573/دارویى-با-عنوان-کاهش‌دهنده-وزن-وجود-ندارد
بستن   چاپ