آریا بانو
مرغ شکم پر شمالی
سه شنبه 1 بهمن 1398 - 10:34:58
آریا بانو - آخرین خبر / براتون مرغ شکم پر مجلسی یا رستورانی اوردم الان خیلی مد شده و تو رستورانای گیلان مخصوصن منطقه چابکسرو سرولات طبخ این مدل مرغ خیلی مرسوم شده و مورد پسند خیلی ها هم هست،منم براتون طرز تهیشو گفتم بزارم
برا طبخ این مرغ:
اول یه مرغ درسته رو با پیاز و چوب دارچین و نمک و زرد چوبه و کمی اب میزاریم تا پخته بشه البته دست و پای مرغ و میبندیم چون نمیخواهیم وا بره و خرد بشه،مرغ و خیلی نزارین بپزه که له بشه.
حدود دوسوم لیوان سبزی معطر خرد شده لازم داریم سبزیش شامل چوچاق و گشنیز نعناع خالواش و کمی جعفری و در صورت دسترسی کمی خنش(نوعی سبزی معطر از دسته نعناع ها)استفاده میکنیم،سبزی و کمی تفت میدیم بعد بهش پیاز داغ اضافه میکنیم،وبعد حدود یک لیوان گردو سابیده میریزیم و خوب تفت میدیم بعد یه قاشق رب انار و کمی ترشی آلوچه اضافه مکنیم و بهش نمک و فلفل و زردچوبه و گلپر اصافه میکنیم و در اخر در صورت تمایل چند تا آلو سیاه.
مرغ پخته شده و از ابش جدامیکنیم و داخل روغن خوب سرخ و برشته میکنیم و داخل شکمش از مواد گردویی میریزم و بقیه مواد رو اطراف تابه ریخته و دو تا سه ملاقه اب مرغ میریزیم و بعداز یه رب قل زدن زیرشو خاموش میکنیم و اماده سرو هست.
در مدلهای رستورانی بعد سرخ کردن مرغ و پر کردن شکمش مرغ و سرو میکنن و روی مرغ رو رب انار ملس رقیق شده میریزن و سرو میکنن.
در صورت نداشتن سبزیجات محلی می توانید از ترکیب گشنیز و جعفری و نعناع و سبزی سیر و پیازچه استفاده کنید.. چابکسر زیبا پراز خوراکی های خوشمزه و طبیعت زیبا
منبع: صادق فود

http://www.banounews.ir/fa/News/256504/مرغ-شکم-پر-شمالی
بستن   چاپ