آریا بانو
نحوه برخورد با شوهر بیکار
دوشنبه 30 دي 1398 - 23:15:55
آریا بانو - مشاوره24/ سوال: با سلام. من * و آقام* و دوتا دختر خردسال دارم. من ده ساله ازدواج کردم و تو این ده سال شوهرم کلا بیکار بوده و هیچ شغلی نداشته این بیکاریش کلا منو داغون کرده تو خونه همش دعوا هست. یه چند وقتی هم هست که کلا من از رابطه بدم میاد هرچی درخواست میده من جوابشو نمیدم چون از خودشو زندگی خیلی دلسرم. توروخدا راهنماییم کنید با این وجود من از طلاق متنفرم دوست ندارم طلاق بگیرم چون میدونم اگه طلاق بگیرم میدونم خانوادم پشتم هستن ولی خودم طلاقو دوست ندارم …بازم ممنون.
نسیم مرتضوی (بازی درمانگر کودک، درمانگر اعتیاد و مشاور پیش از ازدواج)
سلام دوست عزیزم
قابل درکه استرس و فشار بیکاری سرپرست خانواده میتونه تبعاتی داشته باشه که از مهم ترین اون همین اختلاف هاست. در مورد بیکاری همسرتون کاری از دست من و همکارانم برنمیاد اما فکر میکنم خود این قضیه به اندازه کافی درد آور و تلخ هست و وقتی باعث دعوا هم میشه درد دوم هم به قبلی اضافه میشه. پی بهتره یکی از این سختی ها رو تحمل کنید.
در مورد رابطه جنسی خانمها نیاز به آرامش روانی دارند و از لحاظ عاطفی باید در یک وضعیت نرمال و خوب با همسرشون باشند تا میل و کشش احساس کنند. اما این دلسردی شما اگر ادامه دار بود و اختلالی هم در زندگیتون ایجاد میکرد حتما به روانپزشک مراجعه کنید.مثلا اگر خواب و اشتهایتان به هم ریخته است یا خلق تحریک پذیر و عصبی و یا غمگین دارید و بی انرژی و نا امید هستید و یا دیگر علائم افسردگی در شما نمایان هست حتما با پزشک مشورت کنید.
طلاق آخرین گزینه است. بنابراین پیشنهاد میکنم راه های دیگر رو امتحان کرده و برای بهبود روابط با همسرتون به روانشناس مراجعه کنید و یا از خدمات مشاوره تلفنی سایت ما استفاده کنید.
با ارزوی شادی

http://www.banounews.ir/fa/News/256414/نحوه-برخورد-با-شوهر-بیکار
بستن   چاپ