آریا بانو
4 روش سیب زمینی سرخ کرده رستورانی
دوشنبه 30 دي 1398 - 15:18:35
آریا بانو - ایران کوک / اگه یکی از دلیل های امید داشتن به زندگی رو بخوام براتون بگم به نظرم با اختلاف، سیب زمینی سرخ کرده است. خیلی وقت ها این موجود خوشمزه حال من یکی رو که خوب میکنه. شما چطور؟ اصلا فکر نکنم کسی باشه که توی عمرش حداقل یک بار به سیب زمینی سرخ کرده های مامانش ناخونک نزده باشه! این که حالا بعد از اون ناخونک زدن، چرا پشت دست آدم درد میگیره بماند. ولی اگه کسی چنین خاطره ای نداشته باشه احتمالا یا خودش مامانِ خونه هست یا این که خودش بلده چطوری سیب زمینی سرخ کنه!
خلاصه برای جلوگیری کردن از عواقب ناخونک به سیب زمینی های مامان ها، توی این مطلب قراره چهار روش سیب زمینی سرخ کرده رو بهتون آموزش بدیم. بعدش هم درباره کالری سیب زمینی سرخ کرده باهاتون صحبت می کنیم که یکم عذاب وجدان بگیرین و توی خوردن سیب زمینی سرخ کرده زیاده روی نکنین. چون واقعا گذشتن از این پیش غذای خوشمزه خیلی سخته. به غیر از این چهار روش، دو روش سیب زمینی تنوری و سیب زمینی سرخ کرده در فر هم خیلی خیلی جذابن. من دیگه طاقت ندارم. بریم سر اصل مطلب!
روش اول: طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده رستورانی
1- برای تهیه سیب زمینی سرخ کرده مک دونالد یا روش رستورانی دو راه دارید:
سیب زمینی ها را نیم ساعت در مخلوط آب و نمک بخیسانید. سپس آن را به مدت 3 ساعت در فریزر بگذارید.
یا سیب زمینی ها را در آب جوش بریزید و 5 دقیقه آن را بپزید. سپس فورا 2 دقیقه در مخلوط آب و یخ بریزید.
2- از این مرحله به بعد در تمام حالت های بالا یکسان انجام می شود. سیب زمینی ها را در صورتی که خیس هستند با پارچه ای تمیز خشک کنید. مراقب باشید به آن ها فشار وارد نکنید تا له نشوند.
3- اگر به سیب زمینی ها نمک نزده اید، در این مرحله باید روی سیب زمینی های خشک، نمک، فلفل، پودر سیر و ادویه های دلخواه بپاشید. حالا سیب زمینی ها را در ماهیتابه با عمق زیاد و روغن فراوان سرخ کنید. سیب زمینی های سرخ شده را روی یک حوله کاغذی تمیز بگذارید تا روغنشان گرفته شود. سپس در ظرف سرو بکشید و با سس مورد علاقه تان سرو کنید. نوش جان.
نکات کلیدی تهیه سیب زمینی سرخ کرده رستورانی
در این روش از تهیه سیب زمینی سرخ شده باید برش های سیب زمینی قطری برابر با 2 یا 3 سانتی متر داشته باشند که به راحتی خرد نشوند.
برای خوش رنگ تر شدن سیب زمینی ها میتوانید در حین جوشیدن آن ها با آب جوش، مقداری زردچوبه هم در قابلمه بریزید.
سیب زمینی که با آب و نمک جوشیده و نیم پز شده را میتوانید در فریزر نگه داری کنید.
برای جلوگیری از نرم شدن سیب زمینی سرخ کرده دقت داشته باشید که سیب زمینی نباید با آب به طور کامل پخته شود. همین قدر که نیم پز شود کافی است.
خیساندن سیب زمینی در آب قبل از استفاده، باعث می شود نشاسته و مواد زائد آن از بین برود.
روش دوم: طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده پفکی


`آریا


1- برای تهیه سیب زمینی سرخ کرده رژیمی و پفکی ابتدا فر را روشن کرده و در دمای 175 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود.
2- سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به صورت خلال های درشت و قطور برش بزنید. یک قابلمه محتوی مقداری آب را روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید.
3- وقتی آب به جوش آمد، سیب زمینی های خلالی را در آن بریزید. پس از ده دقیقه سیب زمینی ها را خارج و آبکش کنید.
4- روی سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید. سیب زمینی ها را با فاصله روی سینی بگذارید. حالا هر چه قدر که تمایل دارید ادویه سیب زمینی سرخ کرده مثل نمک، فلفل، آویشن، پودر سیر، رزماری، جعفری، روغن زیتون و … روی سیب زمینی ها بپاشید.
5- سینی را درون فر بگذارید تا به مدت 30 دقیقه سیب زمینی سرخ کرده ترد شما آماده شود. هر از گاهی سیب زمینی ها را بچرخانید تا هر دو طرفشان حرارت ببیند. حالا سینی را از فر خارج کرده و سیب زمینی ها را با سس کچاب خانگی، سس سیر یا سس قارچ و پنیر نوش جان کنید.
روش سوم: طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده با پودر سوخاری


`آریا


مواد لازم:
سیب زمینی پخته 300 گرم
پنیر چدار 100 گرم
آرد ذرت 50 گرم
پودر سوخاری 2 قاشق غذاخوری
نمک 1/2 قاشق چایخوری
1- برای تهیه سیب زمینی سرخ کرده سوخاری ابتدا سیب زمینی را بپزید و رنده ریز کنید. سپس در یک کاسه متوسط تمام مواد اولیه را با هم ترکیب کنید و ورز دهید.
2- یک تکه کوچک از خمیر به دست آمده بردارید و با دست به شکل خلال های سیب زمینی یا به هر شکل دلخواه درآورید. این کار را برای تمام خمیر تکرار کنید. سپس همه خلال ها را در سینی روی کاغذ روغنی بچینید.
3- سینی را به مدت 2 ساعت در فریزر قرار دهید. سپس یک ماهیتابه با عمق زیاد بردارید و در آن روغن بریزید. سیب زمینی ها را با روغن سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند. حالا آن ها را روی دستمال تمیز بگذارید تا روغنشان گرفته شود و به همراه دیپ پنیری، سس باربیکیو یا سس خردل میل کنید.
روش چهارم: طرز تهیه گل رز سیب زمینی


`آریا


1- برای تهیه سیب زمینی سرخ کرده به شکل گل رز اول سیب زمینی ها را بشویید و پوست بگیرید. سپس به کمک رنده نازک مخصوص چیپس آن ها را ورقه کنید.
2- حالا برش های گرد سیب زمینی را از وسط به دو نیم تقسیم کنید تا به شکل نیم دایره شود. سیب زمینی های برش خورده را به مدت یک الی دو ساعت در مخلوط آب و نمک قرار دهید تا نرم شوند.
3- وقتی سیب زمینی ها نرم شدند، مخلوط آب و نمک را خالی کنید. نیازی به شستن سیب زمینی ها نیست. حالا یکی از برش های سیب زمینی را لوله کنید. برش های بعدی را به همان ترتیب دور اولی بپیچید تا به شکل گل رز برسید. به کمک دو الی سه خلال دندان گلبرگ های گل را محکم کنید.
4- برای سرخ کردن گل رز سیب زمینی در ماهیتابه روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید. دقت داشته باشید که سیب زمینی ها زیاد از حد سرخ نشوند. ابتدا یک طرف گل را سرخ کنید. سپس خلال ها را جدا کنید و بعد طرف دیگر را سرخ نمایید. با این کار خلال دندان به گل ها نمی چسبند و به راحتی خارج خواهند شد.


`آریا


نکات کلیدی تهیه گل رز سیب زمینی
از گل رز سیب زمینی برای تزیین مرغ، انواع پلو و خورش میتوان استفاده کرد.
روش دیگر برای این کار این است که سیب زمینی ها را 4 قسمت کنید. سپس به کمک تراش سبزیجات آشپزخانه آن را به شکل گل برش بزنید. مانند عکس زیر:
کالری سیب زمینی سرخ کرده
سیب زمینی سرخ کرده کالری نسبتا بالایی دارد. اما این کالری به نحوه تهیه کردن سیب زمینی هم وابسته است. طبیعتا سیب زمینی ای که با روغن زیاد سرخ می شود کالری بیشتری نسبت به سیب زمینی پخته یا سیب زمینی سرخ کرده در مایکروفر دارد.
هر عدد سیب زمینی سرخ شده 12 کالری دارد، یعنی تقریبا 100 گرم سیب زمینی سرخ کرده حدودا 500 کالری خواهد داشت. اگر به صورت چیپسی و با روغن بیشتری سرخ شود این مقدار به 600 کالری هم می رسد. پس در صورتی که در دوره رژیم لاغری هستید، میتوانید این مقدار کالری را با یک ساعت پیاده روی سریع بسوزانید.

http://www.banounews.ir/fa/News/256230/4-روش-سیب-زمینی-سرخ-کرده-رستورانی
بستن   چاپ