آریا بانو
سلطانی‌فر:‌ عزم دولت ایجاد اشتغال است
دوشنبه 30 دی 1398 - 11:46:45 AM
آریا بانو-

تهران - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان، رفع بسیاری از معضلات و مشکلات کشور را در گرو ایجاد اشتغال دانست و تصریح کرد، تمرکز جدی دولت نیز بر ایجاد اشتغال است.

مسعود سلطانی فر روز شنبه در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری بین وزارت ورزش و جوانان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بنیاد و اساس انعقاد این تفاهمنامه، همکاری های آتی و اثرگذار برای اشتغال جوانان است.
وی در این مراسم که در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، تصریح کرد: اشتغال در بین مسائل و مشکلات جوانان مانند تحصیل، مسکن، اوقات فراغت و مشارکت جمعی، از جایگاه ویژه ای برخوردار است. 
سلطانی فر ادامه داد: اکنون تمرکز دولت بر بحث ایجاد اشتغال است که با تکیه بر منابع دولتی و خصوصی بهبود یابد. 
وی تأکید کرد: اکنون وزارت ورزش و جوانان در کنار موضوعاتی مانند تحصیل، اشتغال و مسکن، اوقات فراغت و مشارکت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، جامعه، گسترش فعالیت سازمان های مردم نهاد را مورد توجه قرار داده است. 
وزیر ورزش و جوانان اعطای تسهیلات ازدواج، راه‌اندازی دفاتر مشاوره و ازدواج با مشارکت بخش خصوصی و همچنین طرح راه اندازی خانه های جوانان را از اقدامات موثر وزارت ورزش و جوانان برشمرد و گفت: در سال ١٣٩٣ مبلغ تسهیلات سه میلیون تومان و در سال 1397، ٣٠ میلیون تومان بود، این مبلغ در سال جدید به 5٠ میلیون تومان برای هر زوج افزایش می یابد. 
سلطانی فر افزود: در ابتدای دولت یازدهم یکصد سازمان مردم فعالیت می کرد اما اکنون شمار این سازمان ها به ٢ هزار و 600 افزایش یافته است. 
وی تصریح کرد: هدف از راه‌اندازی هر یک از سازمان‌ها مردم نهاد تربیت و پرورش مدیران کشور در بخش های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است. 
سلطانی فر دستاورد موثر سازمان‌های مردم نهاد را گسترش مشارکت های اجتماعی عنوان و اظهار کرد: از سال ١٣٧6 مشارکت های اجتماعی از طریق فعالیت احزاب و رسانه‌ها توسعه یافت و سازمان‌های مردم نهاد به عنوان پل ارتباطی مدیران کشوری با جامعه احیا شدند.
وزیر ورزش و جوانان با بیان انتقادات و پیشنهادات از طریق یک کانال قانونی، مدنی و غیرخشونتی انجام می پذیرد و با تاکید بر اینکه ریشه و اساس آزادی از مراکز علمی و دانشگاهی محقق می‌شود، ادامه داد: بنیان تحقق آزادی نه اعتراضات کف خیابان بلکه مراکز علمی و پژوهشی است.

 به گفته سلطانی فر، هیچ یک از اعضای سازمان های مردم نهاد در حوادث و وقایع اعتراضی در سال‌های ٩6 و همچنین ٩٨ مشارکت نداشته اند.

وام ازدواج، ازدواج را افزایش نداده است

معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان نیز در این مراسم با بیان اینکه دو سرفصل اساسی در این تفاهمنامه مشاهده می‌شود، اظهار داشت: سرفصل نخست به حوزه تعاون جوانان اشاره می کند که برای اولین بار در کشور تعریف شده است. 

محمدمهدی تندگویان افزود: در این زمینه از کمک‌های فنی و اعتباری وزارت ورزش و جوانان، صندوق کارآفرینی امید و همچنین ظرفیت بانک توسعه و تعاون بهره‌گیری می شود که با انعقاد این تفاهمنامه و همچنین تخصیص اعتبارات این مهم انجام می پذیرد. 
وی ادامه داد: سرفصل دوم نیز ارائه خدمات به کارآفرینان جوان در عرصه مسؤولیت های اجتماعی است که آموزش‌های قبل از ازدواج با استفاده از ظرفیت مراکز مشاوره و روانشناسی از مهم‌ترین اقدامات این طرح محسوب می شود. 
به گفته تندگویان، جوانگرایی نیز در سطح مدیران کل و معاونان، یکی از مهم‌ترین اقدامات این وزارتخانه در سال‌های اخیر محسوب می‌شود. 
وی به قانون تسهیل ازدواج جوانان اشاره و اظهار کرد: قانون تسهیل ازداوج جوانان مصوب سال ١٣٨4 است که تا به امروز در اغلب بخش‌ها به اجرا نرسیده است. 
تندگویان تصریح کرد: براساس قانون سال ١٣٨4 برخی مفاد این قانون همچون اعطای وام و ودیعه مسکن و کمک هزینه زندگی به طور کلی ذکر و به دلیل عدم اجرا موجب تشکیل یک پرونده در قوه قضاییه شده است. 
به گفته وی، در این خصوص یک فهرست از متهمان هم به قوه قضاییه ارسال شده است.

تندگویان همچنین در خصوص وام ازدواج جوانان گفت: از سال ٩6 تاکنون دولت وام ازدواج جوانان را افزایش داده اما این اقدام، رشد و توسعه ازدواج جوانان را در کشور درپی نداشته است.



http://www.banounews.ir/fa/News/256086/سلطانی‌فر-‌-عزم-دولت-ایجاد-اشتغال-است
بستن   چاپ