آریا بانو
کنده شدن سقف سالن ورزش بر اثر طوفان سهمگین
دوشنبه 30 دي 1398 - 10:52:50
آریا بانو -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

باشگاه خبرنگاران / ویدئویی که به تازگی منتشر شده است لحظه فروریختن سقف سالن ورزشی یک مدرسه در منطقه " سمپسون" واقع در ایالت کارولینای شمالی آمریکا را به تصویر می‌کشد. این حادثه که روز دوشنبه و با وقوع یک طوفان شدید رخ داد با زخمی شدن سه دانش آموز همراه بود. در لحظه وقوع طوفان و فروریختن سقف 21 دانش آموز در داخل سالن حضور داشتند.
ویدئویی که توسط دوربین مدار بسته تهیه شده است چگونگی وقوع حادثه را نشان می‌دهد. در ابتدای ویدئو دانش آموزان در حال بازی بسکتبال در داخل سالن ورزشی دیده می‌شوند. لحظاتی بعد و با وقوع طوفان در حالی که ناگهان سقف سالن کنده می‌شود دانش آموزان اقدام به فرار می‌کنند. یکی از مسئولان مدرسه در گفتگو با WRAL گفت: «دانش آموزان در حال بازی بسکتبال بودند که ناگهان این اتفاق رخ داد. سقف سالن ناگهان فرو ریخت، انگار انفجاری در آن قسمت را سالن رخ داده باشد.»
بنا به این گزارش سه دانش آموز که در این حادثه دچار جراحت شده بودند به یک مرکز پزشکی محلی منتقل و تحت مداوا قرار گرفتند. گفته می‌شود هر سه دانش آموز بعداز ظهر روز سه شنبه از بیمارستان مرخص شدند. سرویس ملی هواشناسی آمریکا وقوع یک مایکروبِرست (Microburst) را دقیقا بر فراز مدرسه در روز وقوع حادثه تایید کرد.
گفتنی است؛ مایکروبرست یک توده هوایی کوچک است که با ایجاد باران شدید و آب و هوای ناپایدار با قدرت به زمین برخورد کرده و در محل فرود آسیب‌هایی شبیه به سونامی برجای می‌گذارد.

http://www.banounews.ir/fa/News/256043/کنده-شدن-سقف-سالن-ورزش-بر-اثر-طوفان-سهمگین
بستن   چاپ