آریا بانو
حال و هوای خانه را عوض کن!
دوشنبه 30 دي 1398 - 10:51:09
آریا بانو - خراسان / پیشنهادهایی ساده و کاربردی برای شاد نگه داشتن محیط خانه که خانم‌ها معمولا از آن‌ها کمک نمی‌گیرند
داشتن یک محیط پرنشاط در منزل برای هر مادری کاری مشکل به نظر می‌رسد. بسیاری از خانم‌ها برای شاد نگه داشتن محیط خانه دست به هر کاری می‌زنند اما نتیجه آن‌چنانی نمی‌گیرند. آن‌ها دکوراسیون منزل را عوض می‌کنند، وسایل جدید و با رنگ شاد می‌خرند یا بسیاری هزینه‌های گزاف دیگر می‌کنند اما آن‌طور که باید، شادی را در خانه‌شان نمی‌بینند! در این مطلب برای شما چند راهکار برای عوض کردن حال و هوای منزل بدون هیچ خرج اضافی را ارائه می‌کنیم.
بوی خوش عود:
یک عود با یک بوی خاص انتخاب و هر روز آن را در خانه روشن کنید. با این کار به اعضای خانواده این حس را منتقل می‌کنید که این بو مختص به محل زندگی آن‌هاست و بچه‌ها با استشمام این بو، به یاد خانواده و محیط امن منزل می‌افتند و تعلق خاطرشان به خانه و خانواده بیشتر می‌شود. تعلق خاطری که حتما شادی را هم با خود به همراه خواهد آورد.
زمانی برای دیدن فیلم:
هیچ چیز مثل دیدن یک فیلم یا برنامه تلویزیونی خوب، اعضای خانواده را به هم نزدیک نمی‌کند. یک زمان مشخص تعیین کنید و دور هم فیلم‌های روز دنیا را ببینید یا می‌توانید یک برنامه تلویزیونی را در نظر بگیرید و تمام اعضای خانواده را موظف کنید سر آن ساعت در کنار یکدیگر به تماشای تلویزیون بنشینند.
کتاب خوانی دست جمعی:
داشتن کتابخانه در فضای منزل روحیه افراد خانواده را عوض خواهد کرد. همچنین اگر بتوانید دور هم جمع شوید و کتاب بخوانید یا درباره یک کتاب خاص که در ماه پیش خوانده‌اید، صحبت کنید و نظرات خود را بگویید علاوه بر ایجاد فضای همبستگی در خانواده، فرهنگ کتاب خوانی را هم به فرزندان خود خواهید آموخت.
اهمیت دادن به دلخوشی‌های کوچک:
کارهای کوچک اما دلنشین، اگر به برنامه روزانه‌تان تبدیل شود می‌تواند حال و هوای خودتان به عنوان مادر و همسر و بقیه اعضای خانواده را پر نشاط سازد. به طور مثال، اگر هر روز صبح برای پرنده‌ها گندم و غذا بریزید این کار برای‌تان انگیزه صبحگاهی خواهد شد و هر روز به جای شنیدن صدای هشدار ساعت با صدای پرندگان که قدردان غذا دادن شما هستند، بیدار خواهید شد. شما به عنوان یک مادر باید علاوه بر خودتان برای دیگر اعضای خانواده هم دلخوشی‌هایی از این دست پیدا کنید تا حال شان را بهتر و بهتر کنید.
نوشیدنی‌های گرم با مزه خاص:
خیلی‌ها دوست دارند چای را با همان عطر همیشگی بنوشند اما اگر از من بپرسید ترکیب چای با عطرهای طبیعی می‌تواند معجزه کند. خوردن نوشیدنی‌های گرم در فصل سرد با عطر و مزه خاص در منزل برای اعضای خانواده یادآور گرما و همبستگی در خانه است.
نویسنده : مهسا کسنوی

http://www.banounews.ir/fa/News/256035/حال-و-هوای-خانه-را-عوض-کن!
بستن   چاپ