آریا بانو
تاثیر ژنتیک بر سلامت بانوان
دوشنبه 30 دي 1398 - 09:58:10
آریا بانو - سلامانه: در طول زندگی فشاری که به روان شما وارد می‌شود و بسیاری از عوامل دیگر، در سلامت و طول عمرتان نقشی موثر دارد، اما واقعیت این است که ژن‌های شما هم در سالم یا بیمار شدن تان تاثیر می گذارد.
جالب است بدانید، ژن‌ها بیش از آن که بر سلامت مردها تاثیر بگذارند، خانم‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند. از پوکی استخوان گرفته تا ابتلا به برخی از سرطان‌ها یا حتی اختلالات روانی که همه می‌تواند به دلیل سابقه ژنتیکی سراغ یک زن برود و به همین دلیل است که با نگاه کردن به وضعیت سلامت مادرتان، می‌توانیداحتمال ابتلای خودتان را به بیماری‌های مختلف تخمین بزنید.
پوکی استخوان
در حالی ‌که تنها 6 درصد از مردان دچار پوکی استخوان می‌شوند، 25 درصد زنان بالای 65 سال این مشکل ناتوان‌کننده را تجربه می‌کنند. خوردن لبنیات و قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب، می‌تواند نیاز شما را به کلسیم و ویتامین D تامین کند.
زنانی که مادران شان شکستگی‌های حاد استخوانی را تجربه کرده‌اند، باید بیشتر به فکر سنجش میزان کلسیم و ویتامین D بدنشان باشند و در صورت توصیه پزشک، با انجام آزمایش سنجش تراکم استخوان، وضعیت خود را بررسی کنند.
چروک‌های پوستی
اگر مادر شما پوستی شکسته و چروکیده دارد، احتمالا شما هم دیر یا زود چهره‌ای شبیه به او می یابید. پس پیش از دچار شدن به این مشکل، با استفاده هرروزه از کرم‌های ضدآفتاب، کرم‌های ضدچروک و آب‌رسان و مصرف به اندازه ویتامین‌هایی مثل C و E مانع ایجاد چروک‌های زودرس و عمیق روی پوست تان شوید.
مشکلات چشمی
سندروم خشکی چشم بسیاری از خانم‌های یائسه را به خود دچار می‌کند و از نظر متخصصان، اگر سابقه ژنتیکی ابتلا به این مشکل در خانواده شما وجود داشته باشد، بعید نیست که خودتان هم به آن دچار شوید. پزشکان معتقدند با مصرف قطره‌های چشمی، افزایش مصرف آب، ترک سیگار و برخی مراقبت‌های دیگر، می‌توان این مشکل را کمتر کرد.
منبع: نی نی بان 

http://www.banounews.ir/fa/News/256022/تاثیر-ژنتیک-بر-سلامت-بانوان
بستن   چاپ