آریا بانو
طنز/ دامان گل‌گلی غرب
يکشنبه 29 دي 1398 - 14:21:55
آریا بانو - روزنامه شهروند / از همین ابتدای مطلب بگویم که اگر کسی علاقه‌ای به متن‌های من ندارد و فکر می‌کند اخیرا خیلی لوس و بی‌نمک شده‌ام، این متن را نخواند و جمع کند برود طنزهای دیگر این صفحه ی را بخواند.
متأسفانه مردم شورش را درآورده‌اند. هِی هرچه مسئولان هیچی نمی‌گویند و می‌ریزند توی خودشان و حجب و حیا به خرج می‌دهند، مردم بیشتر احساسات‌شان غلیان کرده و به مسئولان دلسوز انتقاد و اعتراض می‌کنند. بارها ما در همین ستون روزنامه به مسئولان هشدار داده بودیم که این‌قدر وا ندهند و لی‌لی به لالای مردم نگذارند. چقدر به مسئولان تذکر دادیم که «باباجان این حد از رفاه و آسایش برای مردم خوب نیست و نمی‌توانند هضم کنند.»
چقدر داد زدیم که «ای مسئولان، مردم نمی‌توانند این حد از آزادی اجتماعی و فرهنگی را بپذیرند و کمی لازم است عرصه بر مردم تنگ شود.»
قسم خوردیم که عزیزان! در هر کشوری بیکاری و تورم و رکود و ناکارآمدی وجود دارد، شما چرا این‌قدر این موارد را ریشه‌کن می‌کنید؟ خب اگر فردا روز بنا به دلایلی نیم‌‌درصد تورم داشتید، همین مردم زبان به اعتراض می‌گشایند! دیدید گشودند؟ متأسفانه گوشی بدهکار نبود و مهر، عطوفت و بهجت مسئولان در این مدت کار دست‌شان داد.
حالا باز خوب است چندی پیش با گران‌کردن بنزین، سیل و آلودگی هوا کمی از این رفاه بی‌حد و اندازه مردم کاسته شد تا بفهمند زندگی در این دنیا همه‌اش آسایش و رفاه و خنده و شادی نیست. هرچند تعداد بسیار کمی از مردم، همین یک مقدار سختی را هم نتوانستند تحمل کنند و متأسفانه سال‌ها خدمت خالصانه مسئولان را زیرپا گذاشتند و زبان به انتقاد و اعتراض گشودند. حقیقتا اگر مسئولان در دهان مردم تا آرنج عسل بکنند، باز هم دستان زحمتکش مسئولان را گاز می‌گیرند.
چطور آن موقع که هوا آلوده بود و مسئولان با تدبیر و درایت، باعث بارش باران شدند و هوای پاک را برای مردم به ارمغان آوردند، کسی تشکر نکرد؟
یا چطور وقتی برخی از زیردستان این مسئولان اختلاس نمی‌کنند، کسی به نحو مطلوب از آنان تشکر نمی‌کند؟ یا مثلا اتفاقاتی اخیرا درکشور افتاد و احساسات مردم جریحه‌دار شد.
خب به‌ هرحال همان‌طور که همیشه اخبار ٢٠:٣٠ می‌گوید در تمام دنیا این اتفاقات طبیعی است و مردم باید سعه‌صدر داشته باشند و زارت تا تقی به توقی می‌خورد، انتقاد نکنند و خاطر مسئولان را مکدر نکنند.
در نهایت هم واقعا اگر کسی از این مقدار از رفاه در کشور ناراحت است و احساس خوبی ندارد، جمع کند و از کشور برود در همان دامان آلوده غرب. به سلامت.
وحید میرزایی

http://www.banounews.ir/fa/News/255684/طنز--دامان-گل‌گلی-غرب
بستن   چاپ