آریا بانو
مولفه جمعیتی باید در سیاستگذاری‌های اقتصادی کشور لحاظ شود
شنبه 28 دي 1398 - 18:24:03
آریا بانو - مولفه جمعیتی باید در سیاستگذاری‌های اقتصادی کشور لحاظ شود
٩
٠
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/5991315
-->
آخرین خبر/محمداسماعیل اکبری شامگاه پنجشنبه در حاشیه نشست تخصصی با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بم به خبرنگار ایرنا گفت: به نظر من مهمترین مساله کشور موضوع جمعیت است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند زمانی به یاد جمعیت می افتیم لرزه بر اندام آدم می افتد و باید ابهامات موجود در جهت رفع این مولفه مهم را رفع کنیم .
پروفسور اکبری افزود: در خصوص رفع این مشکلات راهکارهای متعددی مطرح گردیده که یکی از این موارد در حوزه سلامت و چگونگی مراقبت از مادر در سنین متفاوت است .
وی بیان کرد: هدف نهایی ما افزایش جمعیت به مفهوم بارداری و زایمان بیشتر است و ما حاملگی پرخطر نداریم باید یاد بگیریم از خانم های باردار در سنین بالا چگونه مراقبت کنیم .
مشاور وزیر بهداشت ادامه داد: در این حوزه باید زایمان های مشکل دار را تشخیص دهیم و بطور مثال اختلالات کرموزمی که در مادران سنین بالا بیشتر دیده می شود در سنین 18 تا 35 سالگی نیم در هزار رخ می دهد.
پروفسور اکبری توضیح داد: در مادران باردار در سنین 35سالگی به بالاتر مراقبت هایی وجود دارد و مادر در سه ماهگی اول بارداری خود با انجام سونوگرافی زمانی اولین علامت اختلالات کروموزمی مشخص شد تست های لازم را خواهد داد و در مادران 45 ساله به بالا درصورت بروز مشکل که یک عدد در300 مورد است می توانیم طبق قانون نوزاد را سقط کنیم .
مشاور عالی وزیر بهداشت درخصوص وضعیت جمعیت کشور تصریح کرد: ما در حال حاضر دارای بهترین ساختار جمعیتی هستیم و افراد زیر 15 سال ما حدود 20 درصد ، 15 تا 65 سال حدود 70 درصد و سنین بالای 65 سال ما زیر 10 درصد است و بدلیل اینکه تولدهای ما سال به سال کاهش پیدا کرده بزودی این وضعیت بهم می خورد و به فلاکت می رسیم که بسیار نگران کننده است .
وی اظهارداشت: این ساختار ماندگار نیست و در سال های آینده زمانی فرزندان ما به سن کار برسند بدلیل اینکه تعدادشان کاهش یافته است قدرت تولید کار و درآمدزایی ندارند.
به گفته اکبری تمام هزینه های اولیه ناباروری افرادی که تحت پوشش بیمه هستند رایگان است و اگر فردی به مطب شخصی مراجعه کند دولت معادل آن پول را پرداخت خواهد کرد.
شهرستان بم در فاصله 195 کیلومتری استان کرمان واقع شده است. /

http://www.banounews.ir/fa/News/255308/مولفه-جمعیتی-باید-در-سیاستگذاری‌های-اقتصادی-کشور-لحاظ-شود
بستن   چاپ