آریا بانو
نشانه‌‌های هوش هیجانی پایین چیست؟
شنبه 28 دي 1398 - 14:50:27
آریا بانو - خراسان / هوش هیجانی در همه‌ انسان‌ها وجود دارد، اما آشکار نیست. روش شما در مدیریت رفتارهایتان، نحوه‌ برخورد شما با شرایط پیچیده‌ اجتماعی و تصمیم‌های شخصی در حصول نتیجه‌ دلخواه‌تان، از هوش هیجانی شما تأثیر می‌گیرد. در ادامه، با مطالعه‌ نتایج تست هوش هیجانی بیش از یک میلیون‌ نفر، برخی نشانه‌های هوش هیجانی معرفی می‌شوند. اگر رفتارهای زیر را دارید بهتر است که آن ها را کنار بگذارید.
اصلا عصبانی نمی‌شوید. داشتن هوش هیجانی به معنی همیشه خوب و مهربان‌بودن نیست، هوش هیجانی یعنی این که بتوانید به منظور دستیابی به بهترین نتیجه، مدیریت احساسات خود را در دست بگیرید. گاهی باید به طرف مقابل خود نشان دهید که نگران، غمگین و آشفته هستید. این که دایم احساس واقعی خود را زیر نقابی از خوشحالی و خونسردی پنهان کنید، صحیح و اثرگذار نیست. یکی از عادت های افرادی با هوش هیجانی بالا این است که احساسات منفی و مثبت خود را در شرایط مختلف نشان می‌دهند.
زودرنج هستید. اگر واقعا درک درستی از شخصیت تان داشته باشید و خودتان را خوب بشناسید، دیگران به این آسانی‌ها نمی‌توانند با اعمال و گفتارشان شما را برنجانند. افراد با هوش هیجانی بالا اعتماد به نفس دارند و انتقادپذیر هستند و همین ویژگی‌ها باعث می‌شود که این افراد زودرنج نباشند. چنین افرادی از شوخی دیگران ناراحت نمی‌شوند و شاید گاهی خودشان هم به خودشان بخندند چرا که مرز بین شوخی و تمسخر و تخریب شخصیت را تشخیص می‌دهند.
بی‌خیال اشتباهات خود نمی‌شوید. افراد با هوش هیجانی بالا درعین این که اشتباهات خود را فراموش نمی‌کنند، به‌طور افراطی روی اشتباهات خود مانور نمی‌دهند. آن ها اشتباهات را فراموش نمی‌کنند تا در مواقع لازم به عنوان تجربه از آن استفاده کنند، درعین‌حال به جای گیرافتادن در اشتباهات گذشته، روی آینده خود تمرکز می‌کنند. برای تفکیک بین گیردادن به اشتباهات و درخاطرداشتن آن ها، به خودآگاهی نیاز دارید.
نمی‌توانید از خودتان دفاع کنید. افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند، درعین این که با دیگران خوب و صمیمانه برخورد می‌کنند، اجازه نمی‌دهند که دیگران از این برخوردها سوءاستفاده کنند و مرزهای مشخصی در ارتباط خود با افراد دارند. این طرز رفتار، تاکتیک بسیار مناسبی است که مانع بسیاری از کشمکش‌ها می‌شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/255102/نشانه‌‌های-هوش-هیجانی-پایین-چیست؟
بستن   چاپ