آریا بانو
مدعی العموم وارد ماجرای مرگبار اتوبوس مشهد-بندرعباس شد
شنبه 28 دي 1398 - 09:22:03
آریا بانو - خراسان / رئیس دادگستری شهرستان بردسیر از تشکیل پرونده قضایی درباره حادثه واژگونی اتوبوس مشهد-بندرعباس در محور کرمان به بردسیر خبرداد.
حسین رمضانی زاده گفت: پس از اعلام خبری مبنی بر واژگونی یک دستگاه اتوبوس اسکانیا سفید رنگ با 36 سرنشین که از مشهد مقدس به سمت هرمزگان در حال حرکت بود،بلافاصله رسیدگی به موضوع با ورود مدعی العموم، در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت.
وی با اشاره به این که بازپرس ویژه ای در دادسرای عمومی و انقلاب بردسیر کار رسیدگی به موضوع را آغاز کرده است افزود: دستورات قضایی لازم جهت مشخص شدن علل و عوامل این حادثه تلخ صادر شده است.
این مسئول قضایی تصریح کرد:تحقیقات اولیه حکایت از آن دارد که علت وقوع حادثه طبق نظریه پلیس راه شمال کرمان، ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه در جاده لغزنده بوده است.
وی ادامه داد :این اتوبوس ساعت 2:43 بامداد بیست و پنجم دی در مسیر کوهستانی و کیلومتر 45 محور باغین به بردسیر که اغلب در فصل زمستان شاهد نزول رحمت الهی و بارش برف در این محور مواصلاتی هستیم، واژگون شده است . این مسئول قضایی هشدار داد :با توجه به این که محل وقوع حادثه یکی از نقاط حادثه خیز بوده ، اداره راه و شهرسازی شهرستان بردسیر با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان درخصوص اصلاح مسیر یاد شده به قید فوریت اقدام کنند. وی خاطر نشان کرد:در این حادثه متاسفانه هفت نفر از شهروندان هرمزگانی شامل پنج مرد و دو زن جان خود را از دست دادند و 29 نفر برای سیر مراحل درمانی به بیمارستان های کرمان منتقل شدند. براساس گزارش خبرنگار ما ،هم اکنون 16 نفر در سه بیمارستان کرمان بستری هستند و بقیه پس از درمان ترخیص شده‌اند.

http://www.banounews.ir/fa/News/254974/مدعی-العموم-وارد-ماجرای-مرگبار-اتوبوس-مشهد-بندرعباس-شد
بستن   چاپ