آریا بانو
میز اردور/ خرمای سرخ شده تا حالا درست کرده‌اید؟
جمعه 27 دي 1398 - 23:38:40
آریا بانو - کافه ایرونی / خرمای سرخ شده یک نوع دسر خوشمزه است که از شهرهای جنوبی ایران به شهرهای بالای ایران انتقال پیدا کرده و میخواهیم به شما دوستان این دسر خوشمزه را آموزش دهیم.
مواد لازم برای خرمای سرخ شده:
آرد 8 قاشق غذاخوری
خمیر مایه فوری 1 قاشق غذاخوری
ماست 5 قاشق غذاخوری
شکر 2 قاشق غذاخوری
گلاب 2 قاشق غذاخوری
وانیل نوک قاشق چایخوری
خرما و گردو به میزان لازم
طرز تهیه خرمای سرخ شده:
ابتدا تمام مواد به جز خرما را با هم مخلوط می کنیم تا یک خمیر غلیظ درست شود. این خمیر باید از مواد کیک کمی غلیظ تر باشد.
نیم ساعت می گذاریم خمیر استراحت کند تا خمیر مایه کاملا ور بیاید.
در ظرف دیگر خرماها را شسته و هسته آنها را جدا کنید.
درون خرما را با گردو پر کنید.
خرماها را در خمیر می غلطانیم تا سطح خرما کاملا با خمیر پوشیده شود.
در آخر خرماها را داخل روغن داغ و غوطه ور شده سرخ می کنیم و بعد از سرخ شدن داخل دستمال می گذاریم تا روغن اضافی آن خارج شود.
خواص عالی خرما:
1. رفع یبوست
غالبا خرما را جزء مواد خوراکی ملین طبقه‌بندی می‌کنند. به همین دلیل، افراد مبتلا به یبوست می‌توانند مرتبا از این میوه استفاده ‌کنند. برای بهره‌مندی حداکثری و مطلوب از این خواص خرما بهتر است آن را یک شب در آب بخیسانید،‌ سپس هنگام صبح، وقتی ترکیب آب و خرما شکلی مانند شربت به خود گرفت، آن را میل کنید؛ به این ترتیب، می‌توانید بهترین نتیجه را از آن بگیرید. خرما دارای مقادیر بالایی از فیبر محلول است که برای افزایش سطح سلامت دستگاه گوارش و حرکت راحتِ غذاها در مجاری گوارشی و در نتیجه، تسکین علائم یبوست بسیار ضروری است.
2. افزایش سلامتی و استحکام استخوان‌ها
وجود مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی در خرما، این میوه‌ی مغذی را به اَبَر خوراکی مفیدی برای استحکام استخوان‌ها و مبارزه علیه بیماری‌های دردناک و ناتوان‌کننده‌ای نظیر پوکی استخوان تبدیل کرده است. خرما حاوی سلنیوم، منگنز، مس و منیزیوم است که همگی برای رشد، استحکام و حفظ سلامتی استخوان‌های افراد بسیار ضروری هستند؛ به ویژه برای افرادی که وارد دوران سالخوردگی می‌شوند و استخوان‌های‌شان به تدریج ضعیف می‌شود. بنابراین، با مصرف خرما استخوان‌های‌تان را تقویت کنید!
3. درمان اختلالات روده
به اعتقاد برخی‌ها، نیکوتین موجود در خرما برای درمان بسیاری از انواع اختلالات روده‌ مفید است. مصرف مداوم خرما به مهار رشد موجودات مضر و ناسالم کمک می‌کند، و بنابراین باعث رشد باکتری‌های مفید در روده می‌شود. خرما به حل مشکلات گوارشی کمک می‌کند، زیرا حاوی فیبرهای محلول، غیر محلول، و هم‌چنین اسیدهای آمینه‌ای است که می‌توانند باعث هضم غذاها و کارآمدی فرایند گوارش شوند؛ به این معنی که در مجاری گوارشی مواد مغذی بیش‌تری جذب و برای استفاده‌ی بدن وارد جریان خون می‌شوند.
4. رفع کم‌خونی
خرما سرشار از مواد معدنی است که می‌تواند برای بسیاری از مشکلات سلامتی مفید باشد، ولی وجود مقدار بالای آهن در خرما باعث شده است این میوه برای افراد مبتلا به کم‌خونی به مکمل غذایی کاملی تبدیل شود. میزان بالای آهن می‌تواند کمبود مادرزادی این ماده را در بیماران مبتلا به کم‌خونی جبران کند، انرژی و قدرت بدن را افزایش دهد،‌ و هم‌زمان باعث کاهش احساس خستگی و سستی شود.
5. کاهش آلرژی (حساسیت)
یکی از جالب‌ترین نکات در مورد خواص خرما ، وجود گوگرد ارگانیک در آن است. گوگرد ماده‌ای نیست که معمولا بتوان آن را در همه‌ی مواد خوراکی پیدا کرد؛ با این حال، دارای فواید قابل توجهی برای سلامتی است، از جمله کاهش واکنش‌های آلرژیک و آلرژی‌های فصلی. بر اساس یافته‌های مطالعه‌ای که در 2002 به عمل آمد، ترکیبات گوگرد ارگانیک می‌توانند بر میزان درد و رنج مبتلایان به التهاب فصلی و آلرژیک مخاط بینی تاثیر مثبتی داشته باشد؛ تنها در ایالات متحده تقریبا 23 میلیون نفر به این مشکل دچار هستند. مصرف خرما راه بسیاری خوبی برای کاهش تاثیرات آلرژی‌های فصلی است که از طریق اضافه شدن گوگرد به رژیم غذایی صورت می‌گیرد.

http://www.banounews.ir/fa/News/254928/میز-اردور--خرمای-سرخ-شده-تا-حالا-درست-کرده‌اید؟
بستن   چاپ