آریا بانو
«حسین محب اهری» بازیگری که عاشقانه به ایفای نقش می‌پرداخت
جمعه 27 دي 1398 - 15:31:29
آریا بانو - میزان / بیست و ششم دی ماه امسال یادآور نخستین سالروز درگذشت «حسین محب اهری» بازیگر پیشکسوت تئاتر سینما و تلویزیون، بازیگری که تا آخرین لحظات زندگی خود عاشقانه به حرفه بازیگری می پرداخت.
محب اهری تا روزهای پایانی زندگی خود بازی می‌کرد و حتی هم‌اکنون فیلم سینمایی «خداحافظ دختر شیرازی» با بازی وی در چرخه اکران قرار دارد، وی صبح دوشنبه 25 دی ماه به دلیل وخامت بیماری دوباره در بیمارستان بستری شد و بامداد روز چهارشنبه 26 دی ماه علیرغم تلاش پزشکان دار فانی را وداع گفت.
محب اهری 29 مهر 1330 در تهران به دنیا آمد. وی لیسانس ادبیات فارسی را از مدرسهٔ عالی ادبیات و زبان‌های خارجی در سال 1358 دریافت کرده‌است. یک دوره آموزش بازیگری در کارگاه نمایش، زیر نظر آربی اوانسیان در سال 1354 دید.
محب اهری بازی در سینما را از سال 1365 با ایفای نقش کوچکی در فیلم رابطه به کارگردانی پوران درخشنده آغاز کرد. او همچنین از سال 1350 به عکاسی تجربی و ایفای نقش در تئاتر اشتغال داشت.
محله برو بیا، محله بهداشت، شاگرد اولی‌ها، شاخه طوبی، صد سال به این سالها، پایتخت، دردسازهای عظیم، بیمار استاندارد و معمای شاه از جمله فعالیت های وی در عرصه تلویزیون بودند. وی در سینما نیز کارنامه پر رنگی داشت و آخرین بار در فیلم سینمایی "خداحافظ دختر شیرازی" به ایفای نقش پرداخت که فیلمبرداری آن ماه گذشته به پایان رسید.

http://www.banounews.ir/fa/News/254794/«حسین-محب-اهری»-بازیگری-که-عاشقانه-به-ایفای-نقش-می‌پرداخت
بستن   چاپ