آریا بانو
آخرین وضعیت مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
جمعه 27 دي 1398 - 14:10:41
آریا بانو - میزان / مدیر کل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان به بیان آخرین وضعیت مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان پرداخت.
عباسعلی ارجمندی، مدیر کل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان، درباره آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان گفت: مسیرهای مواصلاتی فرعی از 31 محور مسدود شده تمامی آن‌ها باز شده است. برق تمامی روستاهایی که قطع شده بود به جز 7 روستا وصل شده است. آب آشامیدنی 271 روستا قطع شده بود که الان 99 روستا بدون آب آشامیدنی هستند و سایر روستاها مشکلی ندارند.
ارجمندی ادامه داد: بر اساس گزارش بنیاد مسکن منازل مسکونی آسیب دیده در سه بخش تعمیری، بازسازی شده و معیشتی 28 هزار واحد مسکونی هستند که از این میزان 12 هزار واحد تعمیری و 16 هزار واحد نیازمند بازسازی هستند.
مدیر کل مدیریت بحران اظافه کرد: امداد رسانی هوایی دیروز با 9 بالگرد انجام شده که در جریان این امداد رسانی محموله‌ای 65 تنی مواد غذایی از هلال احمر به استان رسیده و امروز بین مردم سیل زده توزیع خواهد شد. جمع کل کمک‌هایی که از طرف هلال احمر به استان رسیده 197 هزار تن اقلام امدادی از طریق هوا و زمین بوده است.
ارجمندی گفت: کمیته امداد مقرر کرده دو ماه مستمری مددجویان کمیته امداد را برای بیش از 33 هزار خانوار به مبلغ بیش از 7 میلیارد برای مددجویان پرداخت شود. 550 گروه امداد رسانی راه داری در منطقه در حال فعالیت هستند.
مدیر کل مدیریت بحران در ادامه بیان کرد: 528 روستا و 14 هزار و 362 خانواده در این سیل آسیب دیده اند و تاکنون 12 هزار 363 سبد غذایی تحویل این خانواده‌ها شده و مجموعا 30 هزار خانواده روستایی درگیر سیل هستند.
ارجمندی در ادامه در پاسخ به این سوال که اصلی ترین نیاز مردم سیستان چیست؟ گفت: هم اکنون به ماشین آلات سنگین راهداری نیاز داریم تا مسیرها را باز کنیم و به مصالح ساختمانی نیز نیاز داریم تا بتوانیم مشکلات مردم را بر طرف کنیم. خوشبختانه هیچ کشته‌ای هم تاکنون نداده ایم.

http://www.banounews.ir/fa/News/254765/آخرین-وضعیت-مناطق-سیل-زده-سیستان-و-بلوچستان
بستن   چاپ