آریا بانو
خاطرات سال 76 هاشمی رفسنجانی در آستانه انتشار
چهارشنبه 25 دي 1398 - 17:40:19
آریا بانو - ایرنا / کتاب کارنامه و خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال 1376 با عنوان «انتقال قدرت»، فردا رونمایی می‌شود و به زودی به بازار کتاب عرضه خواهد شد.
عماد هاشمی، مدیرعامل دفتر نشر معارف انقلاب، با اعلام این مطلب افزود: یکی از برنامه های مراسم بزرگداشت سالگرد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی که صبح فردا پنجشنبه در سال اجلاس سران در تهران برگزار می شود، رونمایی از کتاب جدید کارنامه و خاطرات 1376 است.
وی افزود: کتاب انتقال قدرت، حاوی مندرجات هفدهمین دفتر خاطرات دست نوشت آیت الله رفسنجانی است و با انتشار این کتاب، 13 دفتر دیگر از روزنوشت های ایشان باقی مانده که به تدریج در سال های آتی انتشار خواهد یافت.
عماد هاشمی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای بزرگ، ماندگار و ارزشمند آیت الله هاشمی رفسنجانی، ثبت روزانه کارنامه و خاطرات از ابتدای سال 1360 تا 18 دی 1395 – یک روز قبل از رحلت- است. تاکنون کتاب های عبور از بحران، پس از بحران، آرامش و چالش، به سوی سونوشت، امید و دلواپسی، اوج دفاع، دفاع و سیاست، پایان دفاع، آغاز بازسازی، بازسازی و سازندگی، اعتدال و پیروزی، سازندگی و شکوفایی، رونق سازندگی، صلابت سازندگی، صبر و پیروزی، مرد بحران ها و سردار سازندگی از مجموعه خاطرات روزنوشت و نیز کتاب های دوران مبارزه، انقلاب و پیروزی و انقلاب در بحران، مربوط به خاطرات تولد تا پایان سال 1359 زیرنظر ایشان تنظیم و منتشر شده است.
مدیرعامل دفتر نشر با بیان ویژگی های کتاب انتقال قدرت که به اهتمام محسن هاشمی رفسنجانی آماده شده است، اظهار داشت: در سال 1376 دوره هشت ساله دولت سازندگی با انتخابات دوم خرداد به پایان رسید.
در این کتاب خاطرات بسیار جالب و خواندنی از مسایل هفته های قبل از انتخابات سرنوشت ساز دوم خرداد و نیز مسایل بعد از انتخابات و نقش ایشان در رفع اختلافات و نزدیک کردن دیدگاه ها در جریان تعیین وزرای کابینه و نیز تاثیرگذاری بر سیاست های تنش زدایی منطقه ای و جهانی آمده است.
وی اضافه کرد: در این کتاب نقش تعیین کننده آیت الله هاشمی در برپایی اجلاس سران سازمان کنفرانس اسلامی در تهران، سفر امیر عبدالله، ولیعهد وقت عربستان سعودی به تهران و حضور در منزل ایشان و نیز سفر موفقیت آمیز او به عربستان و نزدیکی جمهوری اسلامی ایران با این کشور، منشا خیر در توفیقات سیاست خارجی شد که در این کتاب ناگفته های فراوانی از روزهای تاریخی سال 1376 آمده است و توجه به آن موفقیت ها می تواند برای مشکلات امروز کشورمان راهگشا باشد.
کتاب انتقال قدرت؛ کارنامه و خاطرات 1376 در 800 صفحه با بیش از 200 تصویر و سند تاریخی توسط دفتر نشر معارف انقلاب وارد بازار کتاب می شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/254279/خاطرات-سال-76-هاشمی-رفسنجانی-در-آستانه-انتشار
بستن   چاپ