آریا بانو
کاهش دید دائم با تشخیص دیرهنگام تنبلی چشم
چهارشنبه 25 دي 1398 - 13:13:56
آریا بانو - سلامانه: یک متخصص چشم گفت: معاینات چشمی در 6 ماهگی نوزاد برای پیشگیری از اختلالات چشم ضروری است و تشخیص دیرهنگام تنبلی چشم می‌تواند منجر به کاهش دید دائمی می‌شود.
به گزارش سلامانه ، دکتر محسن محمدزاده، پزشک متخصص چشم دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، خطر شیوع تنبلی چشم در جوامع مختلف را حدود 5 تا 10 درصد اعلام کرد و گفت: تنبلی چشم به سه دلیل انحراف چشمی، عیوب انکساری و آب مروارید بروز می کند و ارجحیت جنسی در ابتلا به آن وجود ندارد.
دکتر محسن محمدزاده به اهمیت غربالگری بیماری های چشمی اشاره کرد و اظهار داشت: معاینات چشمی در همه کودکان در سن 6 ماهگی به منظور پیشگیری از اختلالات چشم ضروری است.
وی توضیح داد: بستن چشم سالم فرد دارای تنبلی چشم و اصرار برای استفاده از چشم تنبل مهم ترین پایه درمان است .
وی با بیان این که تنبلی چشم به شرط تشخیص زودرس قابل درمان است، عنوان کرد: تشخیص و مراجعه زود هنگام تاثیر به سزایی در درمان این اختلال دارد، به طوری که مراجعه پس از 3 یا 4 سالگی برای درمان ارزشی ندارد و پاسخدهی به آن بسیار کاهش می یابد.
وی تصریح کرد: تنبلی چشم بر اساس عامل به وجود آورنده آن قابل درمان است و اگر فردی انحراف یا عیوب انکساری چشم دارد، با مراجعه به موقع به متخصص چشم و حذف آن ها اختلال رفع و یا به حداقل می رسد.
وی خاطرنشان کرد: اگر تنبلی چشم درمان نشود چشم تنبل پیام عصبی به مغز نمی فرستد و برای همیشه دید چشم از بین می رود.

http://www.banounews.ir/fa/News/254135/کاهش-دید-دائم-با-تشخیص-دیرهنگام-تنبلی-چشم
بستن   چاپ