آریا بانو
کودکان به‌ پاس‌ رشادت‌های سردار سلیمانی نقاشی می‌کشند
سه شنبه 24 دي 1398 - 19:03:09
آریا بانو - ایسنا / فراخوان مسابقه‌ی «هم‌چون پدر، مهربان» در دو بخش نقاشی و خوشنویسی ویژه کودکان و نوجوانان از سوی کانون پرورش فکری منتشر شد.
این فراخوان در پی شهادت غرورآفرین و مظلومانه سپهبد شهید قاسم سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت منتشر و از علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد فرهنگی‌ هنری دعوت شده است.
محور موضوعی این فراخوان، شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای مقاومت است که علاقه‌مندان می‌توانند در بخش مسابقه خوشنویسی با شیوه خط تحریری و خط درشت (نستعلیق و شکسته نستعلیق و...) در زمینه‌ی آیات قرآن کریم، احادیث معصومان(ع) با موضوع ایثار و شهادت در راه خدا و جمله‌های بزرگان و اشعاری که در رابطه با آن شهید والامقام و دیگر شهدای مقاومت سروده شده به خلق اثر بپردازند.
هم‌چنین خطاطی اسم و شهرت شهید حاج قاسم سلیمانی و یا هر یک از شهدای مدافع حرم و هر جمله یا عبارتی که بیانگر رشادت‌ها، دلیری‌ها و ابعاد مختلف شخصیتی این شهید والامقام باشد از دیگر محورهای موضوعی بخش خوشنویسی در این فراخوان است.
در این بخش، دو گروه سنی 8 تا 12 و 12 تا 18 سال می‌توانند شرکت کنند و هر شرکت‌کننده مجاز است تا پنج اثر را به دبیرخانه مسابقه با نام خود و با درج فرم شرکت در مسابقه ارسال کند.
بر همین اساس در بخش مسابقه «نقاشی» نیز کودکان و نوجوانان می‌توانند با خلق اثر از تصاویر شهید حاج قاسم سلیمانی به صورت پرتره یا پرتره‌های محیطی، تصویر شهدای مدافع حرم در کنار فرزندان‌شان، مراسم تشییع و تدفین شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای مدافع حرم، هر تصویری که گویای رشادت‌ها، دلیری‌ها و ابعاد مختلف شخصیتی این شهید والا مقام باشد و تصویرسازی ذهنی شرکت‌کنندگان از شهید سلیمانی در مواجهه با کودکان، مهربانی، ایثار و... در این رویداد هنری شرکت کنند.
در بخش «نقاشی» گروه‌های سنی 6 تا10 و 10 تا 17 سال می‌توانند با شیوه آزاد شرکت و هر شرکت‌کننده تا 3 اثر را با تکمیل فرم پیوست تا 5 اسفند 1398 به دبیرخانه جشنواره به نشانی تهران، خیابان شهید فاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ارسال کند.
همچنین در پایان ضمن تجلیل از برترین‌های این مسابقه، نمایشگاهی از آثار برگزیده نیز برپا خواهد شد.
این مسابقه را بسیج کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌کند.

http://www.banounews.ir/fa/News/253832/کودکان-به‌-پاس‌-رشادت‌های-سردار-سلیمانی-نقاشی-می‌کشند
بستن   چاپ