آریا بانو
خط 6 و 7 مترو لنگ بدهی 910 میلیاردی بانک آینده
سه شنبه 24 دي 1398 - 13:41:37
آریا بانو - فارس / مدیرعامل شرکت مترو تهران از بدهی 910 میلیاردی بانک آینده به شهرداری تهران خبر داد و گفت: این مشکل سبب تأخیر در بهره‌برداری ایستگاه‌های جدید خط 6 و 7 مترو شده است.
علی امام مدیرعامل شرکت متروی تهران درباره انتشار 1300 میلیارد تومان اوراق مشارکت سال 97 برای مترو اظهار داشت: این اوراق اواخر تیر سال جاری منتشر شد و دو بانک عامل شامل بانک صنعت و معدن و بانک آینده این اوراق را خریداری کردند
وی افزود: بر همین اساس بانک آینده باید 910 میلیارد تومان و بانک صنعت و معدن بایدباید به شهرداری واریز می‌کردند که مبلغ بانک صنعت و معدن با تأخیر در مهر و مبلغ بانک اینده هنوز واریز نشده است تا اعتبار به دست آمده در این زمینه برای توسعه خط 6 و 7 مترو مورد استفاده قرار گیرد.
امام ادامه داد: بانک آینده اعلام کرده وثیقه‌های شهرداری برای این اوراق نامناسب است، در حالی که مدیرعامل قبلی بانک آینده این موضوع را پذیرفته بود و بروز مشکلات در این راستا سبب تأخیر در بهره‌برداری ایستگاه‌های جدید در خطوط 6 و 7 مترو شده است.
مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت: شهرداری تهران از رئیس کل بانک مرکزی و مسؤولین دیوان محاسبات این موضوع را پیگیری کرده ولی هنوز این مشکل برطرف نشده است.

http://www.banounews.ir/fa/News/253698/خط-6-و-7-مترو-لنگ-بدهی-910-میلیاردی-بانک-آینده
بستن   چاپ