آریا بانو
تشکیل 250 هزار پرونده ساخت و ساز غیرمجاز در تهران
دوشنبه 23 دي 1398 - 14:57:25
آریا بانو - مدیر کل کمیسیون‌های ماده 100 شهرداری تهران از تشکیل 251 هزار پرونده در کمیسیون ماده 100 (ساخت و ساز‌های غیر مجاز) خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تجلیلی شهر و به نقل از ایسنا در مورد وضعیت آمار پرونده‌های تعیین تکلیف شده ماده 100 در سالجاری با بیان اینکه در کل کشور حدود 4.5 میلیون پرونده ماده 100 (ساخت و ساز‌های غیر مجاز) تشکیل شده است، گفت: از سال 67 که برخورد جدی با پرونده‌های ماده 100 آغاز شده تاکنون در تهران حدود 251 هزار پرونده ماده 100 تشکیل شده است که از این مقدار 78 درصد پرونده‌ها به مرحله اجرای رأی رسیده است و مابقی پرونده‌ها که حدود 58 هزار پرونده است در حال بررسی می‌باشد.
وی در پاسخ به این سوال که کدام دسته بندی بیشترین تعداد پرونده را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: آرائی که هم به لحاظ مالی ضعیف‌تر هستند و اجرای قلع آن‌ها به واسطه سکونت نیازمند تمهیدات خاص است، تعداد بیشتری دارند؛ از آنجا که اجرای هر رأی برای شهرداری حدود 4 میلیون تومان هزینه دارد، این عدد برای برخی از آراء نیازمند تصمیم است. با توجه به اینکه حدود 5479 رأی با مبلغ جریمه کمتر از دو میلیون تومان در شهر تهران وجود دارد، تلاش می‌کنیم برای هر کدام از این پرونده‌ها راهکار قانونی پیدا کنیم.
مغانلو ادامه داد: همچنین برخی از پرونده‌ها بر اساس طرح‌های قدیم ایجاد شده اند که پس از ایجاد طرح‌های جامع و تفصیلی جدید با این طرح‌ها همخوان شده‌اند. در نتیجه برای به سامان رساندن چنین پرونده‌هایی باید از قانونگذار مجوز بگیریم که امید است در قانون جدید و در رایزنی با شورای شهر این مشکلات رفع شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/253352/تشکیل-250-هزار-پرونده-ساخت-و-ساز-غیرمجاز-در-تهران
بستن   چاپ