آریا بانو
رهایی محکوم به قصاص چند ساعت مانده به اعدام
يکشنبه 22 دي 1398 - 10:56:02
آریا بانو - میزان / دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر از رهایی یک محکوم به قصاص تنها هشت ساعت پیش از اجرای حکم با توجه به اعلام گذشت خانواده مقتول خبر داد.
محسن گل محمدی اظهار کرد: با تلاش همکاران قضایی، اعضای شورای حل اختلاف شهرستان، مددکاران زندان ایرانشهر و مساعدت و اعلام گذشت اولیای دم مقتول، اجرای حکم قصاص مربوط به فردی که مرتکب قتل شده بود و قرار بود بامداد روز شنبه حکم وی اجرا گردد، متوقف و فرد قاتل بخشیده شد.
وی با اعلام اینکه فرد بخشیده شده جوانی بوده که در سال 1395 و طی یک نزاع خیابانی مرتکب قتل جوان دیگری شده بود، افزود: با تلاش‌ها و رایزنی‌های فراوان انجام شده خانواده مقتول ساعاتی قبل از اجرای حکم قصاص، رضایت خود را اعلام کردند و از حق قصاص خود گذشتند.
گل محمدی تاکید کرد: تلاش و رویکرد دستگاه قضایی و دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان، ایجاد صلح و سازش و گسترش فرهنگ گذشت در کشور و استان است.
دادستان ایرانشهر در پایان گفت: گذشت کردن یکی از فضیلت‌ها وارزش‌های حاکم بر جامعه‌ی اسلامی و انسانی است که از سوی همگان به حکم سیره شرع و عقلا مورد توجه و عنایت قرار گرفته است بطوریکه خداوند متعال در قرآن کریم و آیات 178 و 179 از سوره بقره عفو و گذشت به ویژه در حال قدرت را بر انتقام و مجازات می‌ستاید و بر کسانی که در عین توانایی از حق خویش می‌گذرند و با بزرگواری چشم بر مجازات می‌بندند درود می‌فرستد و آنرا بعنوان امری معروف و هنجاری پسندیده و نیکو مورد تایید قرار می‌دهد.

http://www.banounews.ir/fa/News/252784/رهایی-محکوم-به-قصاص-چند-ساعت-مانده-به-اعدام
بستن   چاپ