آریا بانو
حمید بهمنی: همکاری شهید سلیمانی در حوزه سینما مثال‌زدنی بود
سه شنبه 17 دي 1398 - 09:47:22
آریا بانو - تسنیم / کارگردان فیلم سینمایی «گام‌های شیدایی» به اقدام جشنواره فیلم فجر بعد از شهادت سلیمانی اعتراض کرد.
کارگردان فیلم سینمایی «گام‌های شیدایی» از همکاری شهید سلیمانی در ساخت فیلم‌های سینمایی و نگاه ویژه او به سینما خبر داد.
بهمنی در ابتدا ضمن تسلیت به مردم ایران و رهبر انقلاب بیان کرد: سه روز است که از شهادت سردار سلیمانی می‌گذرد و در این سه روز مانند مجنون و شیدا سرگردانم و باور نمی‌کنم که سردار شهید شده است.
اگر بخواهم از قرآن کمک بگیرم و تعبیری که درباره عدم قدرت ما در درک ایشان داردباید آیه و السماء الطارق و ما ادراک ما الطارق را بگویم؛ اما من می‌گویم که "سلیمانی و ما ادارک من سلیمانی؟"
وی در ادامه گفت: ما نمی‌دانیم که او که بود و چه کرد؟ او اعجوبه انسانی و اسلامی بزرگی در تاریخ سرزمین کشور ما بود. باید قرن‌ها بگذرد تا امثال او در کشور آفریده شود. او مانند سردار جنگل، شهید همت و دیگر اسطوره‌های ملت فردی بزرگ بود که دیگر مثلش میان ما نمی‌آید.
بهمنی درباره اقدام جشنواره فیلم فجر درباره اختصاص جایزه‌ و تندیس شهید سلیمانی اظهار کرد: شنیدم که جشنواره فیلم فجر قرار است تا تندیس شهید سلیمانی را درست کند و در بخشی با این عنوان به فیلم مورد نظر هدیه دهد. واقعاً تعجب می‌کنم که چرا تا زمانی که قهرمان ما زنده است نه از او فیلم می‌سازیم و نه یادی از او می‌کنیم اما وقتی قهرمان ما شهید شد تازه یاد او می‌آفتیم.
سینمای ما شده است سینمای ابتذال و سیاه‌نمایی؛ به‌جای آنکه امثال شهید سلیمانی‌ها روی پرده سینمای کشور باشند، فیلم‌هایی را می‌بینیم که برای آنکه چند میلیارد به جیب سینماگر برود با ابتذال و سطحی‌نگری تماشاگر را سرگرم می‌کند. سینمای ما شرمنده این جمعیت میلیونی است که در سوگ شهید سلیمانی غمدار است.
بازیگر «وصل نیکان» در ادامه بیان کرد: امیدوارم خدا به شهادت ایشان برکت بدهد تا راه درست را درک کنیم و ما هنرمندان در راه هنر و سینما مسیر ایشان را ادامه بدهیم. حرف‌های زیادی در حوزه مقاومت روی زمین مانده است که باید مسئولین فرهنگی و هنری آن را به منصه ظهور برسانند.
امیدوارم خون ایشان باعث شود که مسیر او در سینما باز شود. تا ابتذال و سطحی‌گری در سینما که ضد فرهنگ ما است از بین برود.
حضور و همکاری او در فیلم‌هایی مانند «23 نفر» «به وقت شام» و... نشان داد که او چقدر نسبت به سینما و فرهنگ مهربان است و همکاری می‌کند. ای کاش تا زمانی که او در حیات بود سینمای ما از کمک‌های او بیشتر استفاده می‌کرد.

http://www.banounews.ir/fa/News/251146/حمید-بهمنی--همکاری-شهید-سلیمانی-در-حوزه-سینما-مثال‌زدنی-بود
بستن   چاپ