آریا بانو
خانمم استاد است و دانشجویانش زیر پست‌هایش کامنت عاشقانه می‌گذارند!
سه شنبه 10 دي 1398 - 09:43:11
آریا بانو - خراسان / مردی 38 ساله‌ام و همسرم 34 ساله. تقریبا چهار سال پیش با یکدیگر ازدواج کردیم. نزدیک به یک سال است که خانمم استاد چند دانشگاه شده و در یک رشته عمومی درس می‌دهد. اخیرا در اینستاگرام خیلی فعال شده و مدام از خودش عکس می‌گذارد. صفحه‌اش خصوصی است اما درخواست فالوی همه دانشجوهای پسرش را قبول می‌کند و زیر هر پستش نزدیک 10 هزار تا لایک و هزارتا کامنت عاشقانه می‌زنند که استاد چقدر زیبایید و شما بهترین هستید! هنوز در این باره با خانمم صحبت نکردم، چطور به او تذکر دهم؟ پاسخ
برادر گرامی، این‌که نگران زندگی مشترک و همسرتان هستید، نه تنها طبیعی که نکته خوبی هم هست اما مواظب باشید که این نگرانی حالت سوء ظن و مالکیت به خود نگیرد. با توجه به نکاتی که در پیامک‌تان با ما در میان گذاشتید، چند نکته را خدمت شما تقدیم می‌کنم و امیدواریم در جهت رفع نگرانی شما موثر واقع شود.
درباره اشتباه خانم‌تان به او تذکر دهید
اتفاقی که در صفحه شخصی همسرتان افتاده، باید مدیریت شود. شاید لازم باشد که او برای مدتی، کامنت‌های صفحه اش را ببندد یا بعضی از کامنت‌های نامرتبط را حذف کند تا فالوئرهایش متوجه شوند که باید در بیان بعضی عبارت‌ها، تجدید‌نظر کنند. همچنین و در صورت امکان از همسرتان بخواهید که عکس‌هایی از شما و علاقه‌مندی‌اش به زندگی‌مشترکش منتشر کند تا عده‌ای دچار سوءتفاهم نشوند. همچنین سعی کنید با همسرتان در موقعیت مناسب درباره خطایی که مرتکب شده است، صحبت کنید و تمام سوال‌هایی را که به ذهن‌تان می‌رسد، بپرسید؛ حتی برای این کار می‌توانید از قبل سوالاتی را که می‌خواهید از او در همین باره بپرسید، آماده داشته باشید.
از برداشت‌های منفی پرهیز کنید
در این‌که زن و شوهر باید برای استحکام زندگی‌مشترک، حواس‌شان به رفتارهای یکدیگر باشد، شکی نیست. با این حال و به طور طبیعی هر فردی که تعاملات اجتماعی بیشتری داشته باشد و بیشتر شناخته شود، زمینه و نیاز به حضورش در فضاهای مختلف و از جمله فضای مجازی بیشتر می‌شود. این‌که همسرتان در فضای‌مجازی فعال‌تر از گذشته است، می‌تواند متاثر از همین امر باشد. بنابراین بهتر است حضور تعداد زیادی فالوئر و کامنت‌هایی را که درج می‌کنند به معانی منفی تفسیر نکنید تا آرامش روانی‌تان دچار خدشه نشود. این‌که درخواست‌ها را پذیرش می‌کند، ممکن است به خاطر اضافه شدن طرفداران و بهتر دیده شدن باشد و حتی ممکن است در قبول درخواست‌ها جنسیت مد نظر وی نباشد و همه را بپذیرد ولی نگرانی شما باعث شود که روی درخواست‌های پسران حساس‌تر شده باشید. قضاوت زودهنگام درباره این رفتار همسرتان نداشته باشید.
آیا به خانم‌تان توجه کافی می‌کنید؟
اگر مهارت‌های لازم را در تعاملات خود دارید، جای نگرانی نیست. یکی از نیازهای اساسی روانی در خانم‌ها نیاز به توجه، دیده شدن و حمایت از سوی همسر است و اگر شما بتوانید در این زمینه به قدر کافی موفق عمل کنید، هرچقدر هم که دیگران از همسرتان تعریف کنند، نمی‌تواند تاثیر زیادی روی روان وی داشته باشد. توصیه اکید می‌کنم که در این خصوص همسرتان را تامین کنید و همیشه برایش وقت و حوصله کافی داشته باشید.
انتظارات‌تان را صمیمانه و شفاف بگویید
در یک شرایط آرام و مناسب و بدون این‌که حالت تهاجمی و انتقادی شدید به خود بگیرید، نگرانی و انتظارات خود را با دلایل منطقی به خانم‌تان منتقل کنید. مثلا به جای این‌که بگویید: «چرا این‌گونه رفتار می‌کنی یا تو حق نداری این کار را بکنی»، بهتر است بگویید: «من می‌دانم که نباید با خانم‌های نامحرم خیلی گرم بگیرم و سعی می‌کنم این موضوع را رعایت کنم و انتظار دارم شما هم این موضوع را مد نظر داشته باشید تا خدای ناخواسته جایگاه اجتماعی، وجهه شما و همچنین رابطه عاطفی ما تحت تاثیر این موضوع قرار نگیرد». در خور ذکر است بعد از بیان انتظارات‌تان، اگر تغییری در رفتار همسرتان حاصل نشد باید با مراجعه به یک مشاور از وی به صورت تخصصی‌تر کمک بگیرید تا این مشکل ریشه‌دارتر نشود.
نویسنده : دکتر حسین محرابی| روان شناس

http://www.banounews.ir/fa/News/247530/خانمم-استاد-است-و-دانشجویانش-زیر-پست‌هایش-کامنت-عاشقانه-می‌گذارند!
بستن   چاپ