آریا بانو
رابطه عجیب ماندن در رحم مادر و خانه
دوشنبه 9 دي 1398 - 07:34:45
آریا بانو - ایسنا / نتایج تحقیقات جدید نشان داد، کودکانی که نارس متولد می‌شوند گرایش بیشتری به محیط خارج از خانه دارند.
تحقیق جمعیتی مؤسسه فنلاندی بهداشت و رفاه (THL) نشان داد، کودکانی که با زایمان زودرس متولد می‌شوند( قبل از هفته 37 بارداری)، به‌احتمال‌زیاد در مقایسه با همتایان خود تمایل بیشتری دارند که بیشتر وقت خود را خارج از خانه سپری کنند.
هرچه کودک زودرس متولد شود، احتمال قرار گرفتن کودک در خارج از خانه نیز بیشتر می‌شود.
در این تحقیق توضیحی مستقیم ارائه نشده است که چرا کودکانی که زودرس متولد می‌شوند، بیشتر از سایرین و در سن کمتری گرایش به فعالیت خارج از منزل دارند.
محقق این تحقیق، سووی آلنیوس گفت: "هنگامی‌که کودکی زودرس متولد می‌شود ، والدین احساس می‌کنند که کودک آنان زودتر از انتظار متولدشده و هنوز آمادگی رویارویی با این مورد را ندارند و درواقع مراقبت از یک نوزاد نارس متفاوت از مراقبت از کودکی است که در زمان مقرر متولدشده است."
محققان خاطرنشان کردند: افزایش احتمال فعالیت خارج از خانه فقط به دلیل عوامل مرتبط با زایمان زودرس نیست، بلکه وضعیت اقتصادی و اجتماعی والدین، سن والدین، تعداد و اختلاف سنی خواهران و برادران نیز در آن تاثیر دارد.
با توجه به‌کل جمعیت فنلاند ، تقریبا از هر 100 کودک سه نفر تمایل به دوری از خانه دارند. با بررسی انجام‌شده مشخص‌شده احتمال این مورد در کودکانی که نزدیک به هفته 37تا 38 بارداری متولد می‌شوند، کمی بیشتر است. خطر ابتلا به این بیماری در اوایل کودکی تا پنج‌سالگی بیشتر است.
پروفسور Eero Kajantie ، محقق ارشد این تحقیق، اظهار کرد: "بر اساس این تحقیق، زایمان زودرس به‌خودی‌خود یک عامل خطر مستقل برای خانواده گریزی در سنین کودکی است."
پشتیبانی به‌موقع از کودکان با این شرایط می‌تواند از بروز مشکلات جلوگیری کند.
به‌طورکلی خانواده‌ها از نحوه پشتیبانی و خدمات در این مورد آگاه نیستند و یا ممکن است دستیابی به این خدمات برای آنان دشوار باشد. البته دریافت پشتیبانی اغلب نیاز به توجیه و برخورد فعال والدین نیز دارد.
وی در ادامه افزود: این مورد برای رفاه اجتماعی و خدمات بهداشتی و درمانی و به‌عنوان‌مثال خدمات مهدکودک‌ها مهم است. پشتیبانی به‌موقع و در دسترس بودن خدمات در این زمینه می‌تواند از بروز مشکلات در خانواده‌ها جلوگیری کند.
نتایج این تحقیق در نشریه کودکان و اپیدمیولوژی Perinatal منتشرشده است.

http://www.banounews.ir/fa/News/246867/رابطه-عجیب-ماندن-در-رحم-مادر-و-خانه
بستن   چاپ