آریا بانو
بازی با چاشنی برد و شکستن رکورد
پنجشنبه 5 دي 1398 - 15:43:42
ایرنا - ورزش بانوان
آریا بانو - سنندج - هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال بانوان، فردا جمعه 6 دی با برگزاری شش دیدار آغاز می‌شود که در حساس ترین دیدار تیم وچان کردستان میزبان شهرداری بم صدرنشین مسابقات خواهد بود.

این بازی ساعت 10 صبح جمعه در ورزشگاه ملک نیای سنندج برگزار می‌شود، دیداری که تکلیف قهرمان نیم فصل را روشن می کند، در حال حاضر هر دو تیم 30 امتیاز دارند، اما شهرداری بم به دلیل تفاضل گل بهتر در رده اول و وچان کردستان در رده دوم قرار دارد، نماینده کردستان در این بازی با برخورداری از امتیاز میزبانی می‌تواند با کسب هر سه امتیاز بازی صدرنشین و قهرمان نیم فصل شود.
این تیم 9 بازیکن ملی پوش یم‌های ملی بزرگسالان، امید و جوانان) را در اختیار دارد و در این فصل از رقابت های لیگ برتر خوش درخشیده و تمام بازی های خود را با بُرد پشت سر گذاشته است.
بهترین در اخلاق و فن
مدیر فنی تیم وچان کردستان می گوید: بازیکنان این تیم آمادگی خوبی دارند و رکوردهای خوبی هم در اختیار داریم که از جمله کلین شیت زهرا خواجوی دروازه بان تیم را میتوان نام برد که در 10 بازی گذشته گل نخورده است.
شرمین رحمتی با بیان اینکه خانم گل مسابقات هم عضو تیم وچان کردستان است، افزود: سمیه خرمی با 17 گل زده در صدر جدول گلزنان قرار دارد و الهام فرهمند دیگر بازیکن تیم، دومین پاسور برتر لیگ برتر است و از سویی بهترین خط دفاعی و ملی پوشان زبده ای هم در این تیم توپ می‌زنند.
وی تاکید کرد: وچان، تیم کاملی از لحاظ اخلاقی و فنی است و امیدواریم جشن برترین های ایران را در ورزشگاه ملک نیا با قهرمانی در نیم فصل برگزار کنیم.

به چشم رسانه‌ها نمی‌آییم
مدیر فنی تیم وچان، فوتبال و ورزش بانوان را در ایران مظلوم دانست و گفت: به چشم رسانه ها نمی آییم و پوشش رسانه ای مناسبی از بازی‌های بانوان انجام نمی شود در حالیکه بازیکنان حجاب کامل دارند فقط نگاه‌ها نابرابر است و امیدواریم که شاهد نگاه یکسانی به حوزه ورزش بانوان باشیم.
چشم انداز برای وچان
مدیر فنی وچان از حامی مالی تیم کاملا راضی است و می گوید: حمایت استاندار، مدیرکل ورزش و جوانان و هیات فوتبال کردستان باعث دلگرمی ماست که همواره در کنارمان حضور دارند.
وی به افتخارات فوتبال بانوان در کردستان اشاره کرد و افزود: قهرمانی لیگ دسته یک و عنوان سومی و چهارمی لیگ برتر را در کارنامه داریم و امسال بچه ها قول دادند که به کمتر از قهرمانی راضی نشویم.
رحمتی می گوید: مدرسه فوتبال و آکادمی های به روز راه اندازی می کنیم تا دختران جوان کردستان بتوانند مراحل رشد و استعدادیابی را زیر نظر کارد فنی بگذرانند و به مرحله بازی در لیگ برتر برسند البته اکنون از تمام استان در تیم نفر داریم و همدلی بی نظیری را شاهد هستیم.

هزینه کمتر نسبت به حریفان
رحمتی افزود: تاکنون حدود هشت میلیارد ریال برای کل فصل هزینه شده که هزینه های رفت و آمد، اسکان، داوران، نمایندگان بازی، خط کشی چمن و همه هزینه های یک فصل یک تیم لیگ برتری را شامل می‌شود.
مدیرفنی تیم وچان این هزینه را در مقایسه با هزینه تیم های رقیب بسیار کمتر دانست و افزود: با هزینه کمتر نتیجه بهتری گرفتیم و از کسانی که به دختران نجیب‌ ما بها می دهند قدردانی می کنم و امیدوارم که بهترین اتفاق برای ورزش بانوان کردستان بیفتد.
کردستان اولین مقصد خارج از خانه
می گوید: از سال 83 که پا به توپ شده از اصفهان، زادگاه خودش خارج نشده و کردستان اولین مقصد خارج از خانه او است.
الهام فرهمند از 90 سال در لیگ برتر فوتبال توپ می زند اهل اصفهان است و امسال برای اولین بار خارج از اصفهان آمده و در تیم دیگری بازی می‌کند.
اضافه می کند: اینجا از نظر فنی و اخلاقی بازیکنان خوبی دارد که هوای غیربومی ها را هم به خوبی دارند.
درباره ادامه کارش در کردستان می گوید: چون متاهل هستم، به شرایط زندگی ام بستگی دارد که بتوانم در کردستان ماندگار شوم یا نه.
درباره بازی حساس روز جمعه هم گفت: برای برد به میدان می رویم و همه تلاش خو را برای پیروزی انجام می دهیم.

هم برد هم رکورد
فاطمه مخدومی 19 سال سن دارد و اهل قروه است پنج سالی می شود وارد دنیای مستطیل سبز شده و عضو تیم ملی زیر 19 سال کشورمان است.
درباره بازی با شهرداری بم می گوید: تکلیف قهرمان نیم فصل در این بازی مشخص می شود همه تلاشمان را می کنیم تا هم پیروز میدان شویم و هم دروازه بان تیم بتواند رکورد بزند (گل نخورد).
اضافه می کند: در این فصل نتوانستم گلی بزنم البته همه دوست دارند گل بزنند ولی ما اول می خواهیم گل نخوریم و بعد هم برای پیروزی بجنگیم.
کاپیتان تیم هم عقیده دارد امسال تیم خوبی بسته شده و علاوه بر آن حامی و کادر فنی خوبی در کنار تیم هستند.
فاطمه صادقی با بیان اینکه هفته های خوبی را سپری کرده‌ایم، افزود: در بازی مهم نیم فصل، امیدوار به برد هستیم چرا که تمرینات و امکانات خوبی داشته و انتظار داریم با برد مقابل شهرداری بم، چشم اندازی برای قهرمانی پایان فصل داشته باشیم.
وی اضافه کرد: ای کاش برای سال‌های متوالی این حامی مالی خوب را داشته باشیم و بتوانیم فوبتال بانوان را در استان ارتقا دهیم.
ترکم: بژی کورد
ترک اردبیل است، اینجا در کردستان در این تیم انگار همه اقوام در کنار هم گرد آمده تا نمادی از همدلی باشند، هشت سال سابقه فوتبال دارد و می گوید: چهار سال است در کردستان هستم و خودم را شهروند این استان می‌دانم.
تا پایان هفته دهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر بانوان 17 گل وارد دروازه رقیبان کرده و تا اینجا خانم گل مسابقات است و با قدرت می گوید: بازی روز جمعه همه آماده ایم تا ببریم.
از او درباره تعداد گل‌هایی می پرسم که می خواهد به تیم بم بزند که می‌گوید: به گل زدن فکر نکرده ام و خودم را درگیر گل زدن نمی کنم؛ بیشتر به بازی نتیجه بخش فکر می کنم.
وی از حمایت کاملی که از تیم می شود راضی است و انتهای صحبت‌هایمان می گوید: بژی کورد (زنده باد کُرد)

هدف‌مان سه امتیاز
سرشین کمانگر بازیکن خط دفاع است، اهل کامیارن است و 12 سال سابقه بازی در لیگ برتر را در کارنامه ورزشی خود دارد، می گوید: امسال تیم را با بازیکنان و کادر خوب بسته ایم و به فکر تقدیم قهرمانی به مردم کردستان هستیم.
وی درباره پیش آمدن تیم تا هفته یازدهم بدون گل خورده، گفت: در خط دفاعی با جان و دل جنگیده ایم و با همت همه بچه ها بوده که تا حالا گلی نخورده‌ایم.
درباره بازی روز جمعه هم گفت: بم حریف قدری است ولی ترسی نداریم و برای کسب سه امتیاز به زمین می رویم.
فاطمه صادقی، سرشین کمانگر، فاطمه مخدومی، زهره جلالی، سمیرا محمودپور، بینا کریمی، زهرا فتاحی فر، هلاله عبدالهی، سمیه خرمی، زهرا خواجوی، زهرا موسی زاده، غزاله بنی طالبی، فاطمه امیری، فاطمه قاسمی، الهام فرهمند، فروغ موری، شیوا فاضلی، فاطمه شبان، آریسا رودباری، ثمین آهنی جان، ریحانه خادمی و فاطمه حاج امینی بازیکنان تیم وچان کردستان هستند که با سرپرستی شرمین رحمتی و سرمربیگری سمیه شهبازی و مربیگری راشین حمیدی و زهرا طلایی با حریفان خود در نیم فصل اول زقابتهای فوبتال لیگ برتر بانوان کشور با حریفان مصاف کردند.
برچسب‌ها
شهرداری بم لیگ برتر سنندج لیگ برتر فوتبال ایران فوتبال بانوان

http://www.banounews.ir/fa/News/243935/بازی-با-چاشنی-برد-و-شکستن-رکورد
بستن   چاپ