آریا بانو
چرا نباید به حرف دیگران، زیاد اهمیت دهیم؟
دوشنبه 2 دی 1398 - 12:32:42 PM
آریا بانو - خراسان / انسان به‌صورت ذاتی تمایل دارد که دیگران او را دوست داشته باشند و بپذیرند. اما گاهی این تمایل باعث می‌شود که افراد بیش‌‌ازحد و به‌صورت وسواس‌گونه به تفکرات دیگران درباره خودشان اهمیت دهند. نگرانی بیش از حد درباره افکار دیگران آثار منفی بسیاری بر زندگی شما خواهد داشت. این وسواس زندگی شما را فلج و مختل می‌کند، زیرا نخواهد گذاشت با خودتان و دیگران راحت باشید. در این مطلب با چند دلیل توضیح می‌دهیم که چرا نباید به نظر دیگران اهمیت بدهیم.
هیچ‌کس بهتر از خودتان خیر و صلاح شما را نمی‌شناسد. کسی به اندازه خود شما در زندگی‌تان سرمایه گذاری نکرده و نخواهد کرد. فقط شما می‌دانید که چه چیزی برای‌تان خوب است و به‌کمک انتخاب‌های‌تان در موقعیت‌های مختلف است که این مهارت‌ را به دست می‌آورید. تنها راه یادگیری این است که خودتان تصمیم بگیرید، مسئولیت تصمیم‌های خود را قبول کنید و اگر هم شکست خوردید، به‌جای سرزنش دیگران و مقصر دانستن آن ها، با تمام وجود از شکست خود درس بگیرید.
آن چه برای دیگری خیر است شاید برای شما شر مطلق باشد. دیگران معمولا خودشان را در موقعیت شما تصور می‌کنند و با این تصور، درباره شما و آن چه خوب است انجام دهید اظهارنظر می‌کنند. مشکل همین جاست. تعریفی که هرکس از خوب ارائه می‌کند با دیگری متفاوت است. شاید چیزی که ازنظر شما آشغال و دورریختنی است، ازنظر فردی دیگر بسیار باارزش باشد. هرکدام از ما بی‌همتا هستیم و فقط خود ما می‌دانیم که چه چیزی برای‌مان خوب است.
نتیجه نهایی فقط دامن شما را می‌گیرد. نتیجه نهایی تصمیمات شما در زندگی فقط به شما مربوط است. به‌عنوان‌مثال، فرض کنید کسی به شما پیشنهاد بدهد که در بازار بورس سهام بخرید. اگر فکر می‌کنید این انتخاب چندان درست نیست، عواقب این تصمیم فقط خود شما را درگیر خواهد کرد.

http://www.banounews.ir/fa/News/242404/چرا-نباید-به-حرف-دیگران،-زیاد-اهمیت-دهیم؟
بستن   چاپ