آریا بانو
خانمم بعد از قهر کردن به خانه پدرش می‌رود!
يکشنبه 1 دي 1398 - 14:12:25
آریا بانو - خراسان / دو سال و خرده‌ای است که با خانمم زیر یک سقف زندگی می‌کنم. او به خاطر مسائلی با من قهر می‌کند که بی‌نهایت الکی است. بعدش هم به خانه پدرش می‌رود. هر بار باید زنگ بزنم و کلی منتش را بکشم تا آشتی کند. چه کنم؟
قهر، نوعی واکنش طبیعی است که به صورت ژنتیکی، سرشتی، محیطی یا الگوبرداری از نزدیکان و خویشاوندان به افراد منتقل می‌شود تا جایی که افراد در موقعیت‌هایی که با ناکامی و خشم مواجه می‌شوند یا به نیازهای مطلوب خود دست نمی‌یابند، به اشکال متعددی به قهر متوسل می‌شوند. قهر، رفتاری است که ریشه در یک عاطفه و هیجان منفی، توام با خشم دارد و بسته به شدت و ضعفش، طول می‌کشد. افرادی که قهر می‌کنند عموما به مطرح شدن، حل مشکلات یا جلب توجه احتیاج دارند و بسیاری از مواقع از نداشتن اعتمادبه نفس رنج می‌برند.
به همسرتان به دلیل قهرهایش جایزه ندهید
این درست است که پس از قهر همسرتان به دنبال راه‌حلی برای بازگشت دوباره او به خانه باشید اما فراموش نکنید که این موضوع و چگونگی برخورد شما با آن، بسیار مهم است یعنی نباید به گونه‌ای عمل کنید که او باز هم این رفتار را تکرار کند؛ به عبارتی به قهر کردن دیگران جایزه ندهید. توجه داشته باشید بیشتر آدم‌هایی که قهر می‌کنند، آدم‌های زودرنجی هستند که به دنبال توجه می‌گردند بنابراین کوچک‌ترین توجهی باعث تقویت این رفتار آنان می‌شود.
قهر را به لجبازی تبدیل نکنید
هرگونه جر و بحث، دعوا و مقابله به مثل به لجبازی بیشتر خانم‌تان منجر و باعث طولانی شدن زمان قهر می‌شود. سعی کنید با صبوری با این مسئله برخورد کنید. هرگاه در موارد مشابه همسرتان این رفتار را از خود نشان نداد یا به سوی آشتی قدم برداشت، به سرعت این رفتار او را تشویق کنید تا به تدریج رفتار قهر در او ضعیف و در نهایت حذف شود. همچنین در یک محیط مناسب و فضای آرام، با همسرتان گفت‌و گو کنید و به او بگویید: «قهر کردن شیوه مناسبی برای حل مشکلات و مسائل زندگی نیست و هیچ کمکی به حل مشکلات نمی کند، پس بهتر است با هم صحبت کنیم تا نتیجه درست و منطقی برای حل مشکلات بیابیم.»
نویسنده : راهله فارسی| مشاور

http://www.banounews.ir/fa/News/241956/خانمم-بعد-از-قهر-کردن-به-خانه-پدرش-می‌رود!
بستن   چاپ