آریا بانو
استاندار تهران:3 میلیون زن سرپرست خانوار در کشور داریم
شنبه 30 آذر 1398 - 1:10:47 PM
آریا بانو-ایرنا- استاندار تهران گفت: 3میلیون زن سرپرست خانوار داریم که باید شرایط توانند سازی آن‌ها فراهم شود.

انوشیروان محسنی بندپی در مراسم راه اندازی مجهزترین و بزرگترین شیرخوارگاه خاورمیانه در تهران با بیان اینکه در هر جامعه ای به دلیل عدم برخورداری از فرصت های برابر، افرادی نیازمند هستند که به کمک آن‌ها بشتابیم، گفت: معلولیت، بی سرپرست شدن، گرفتاری اعتیاد و دیگر آسیب های اجتماعی از این جمله اند. باید برای برگشت افراد آسیب دیده به جامعه تمهیداتی داشته باشیم.  

وی با اشاره به تاسیس سازمان بهزیستی توسط شهید فیاض بخش و فعالیت های این سازمان در راستای بهبود وضعیت جامعه هدف، گفت: بهزیستی، پیشگیری از شیوع و بروز آسیب های اجتماعی و معلولیت ها را در رویکردهای نوین خود دنبال می کند. دومین رویکرد ما نیز جامعیت بخشی به خدمات توانمندسازانه است. توانمندسازی مبتنی بر جامعه روستایی تمام شده و توانمندسازی مبتنی بر جامعه شهری شروع شده است.

استاندار تهران ادامه داد: رویکرد سوم نیز فراهم کردن بستر برای مشارکت های مردمی و ورود سازمان های مردم نهاد و نیکوکار است که برای دل و نیتشان به کار خیر ورود کرده اند و افتخار بهزیستی این است که به آنها تکیه کرده است. این سرمایه های ارزشمند مردمی شرایطی را برای کیفیت بخشی خدمات فراهم کرده اند که ما امروز شاهد آن هستیم.  

بندپی گفت: سازمان بهزیستی افتخارر می‌کند که به خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد تکیه دارد و امروز 93 درصد تصدی های خود را به آنها واگذار کرده است و در جهت افزایش این تصدی ها است.

هر اقدامی به توسعه فقر بیانجامد مذموم خواهد بود

 پیروز حناچی شهردار تهران نیز در این مراسم با بیان اینکه یکی از عارضه های کلانشهرها و شهرهای بزرگ این است که مشکلاتشان به اندازه جمعیت و وسعتشان بزرگ می‌شود، گفت: باید تلاش کنیم مشکلات بیش از این نشود، هراقدامی به توسعه فقر بیانجامد مذموم خواهد بود.

 وی ر با بیان اینکه کار "خیر" بخشی از فرهنگ و باورهای ما است گفت: طبیعتا یکی از عارضه های کلانشهرها و شهرهای بزرگ این است که مشکلاتشان به اندازه جمعیت و وسعتشان بزرگ می‌شود و باید برای آن چاره اندیشی کرد از این حیث آلودگی هوا، ترافیک، حاشیه نشینی و آسیب های اجتماعی اجتناب ناپذیر و گریزناپذیر است.

وی افزود: باید تلاش کنیم مشکلات بیش از این نشود، هراقدامی به توسعه فقر بیانجامد مذموم خواهد بود. برای حل این معضل راهی جزء این نیست که همه تلاش کنیم تا قدری این آسیب ها را التیام ببخشیم.

شهردار تهران ادامه داد: باید از خیرین که بخشی از سرمایه و وقت خود را صرف امور "خیر" می کنند، قدردانی کنیم. وظیفه اصلی همه ما این است که کودکان بی سرپرست و بدسرپرست توانمند شده و در خانواده‌ها رشد کنند. یکی از وظایف دائمی همه همکارانم در مناطق کمک به مراکز نگهداری کودکان است.



http://www.banounews.ir/fa/News/241377/استاندار-تهران-3-میلیون-زن-سرپرست-خانوار-در-کشور-داریم
بستن   چاپ