آریا بانو
صعود قهرمانان هاکی ایران به قله‌های سینمای مستند
سه شنبه 26 آذر 1398 - 16:42:39
ایرنا - ورزش بانوان
آریا بانو - تهران-  آخرین ایستگاه جشنواره سینمای مستند امسال، با 4جایزه مهم برای ستاره‌های هاکی ایران به پایان رسید.

شب گذشته، فیلم بلند جایی برای فرشته‌ها نیست در اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره فیلم بین المللی «حقیقت»، عنوان چهار جایزه مهم این جشنواره را از آنِ خود کرد.
جایزه ویژه هیات داوران بخش بین الملل برای «بهترین کارگردانی»، جایزه«بهترین موسیقی» از نگاه هیات داوران و «بهترین فیلم هنر و تجربه» در حالی به جایی برای فرشته‌ها نیست تعلق گرفت که اعلام شد این فیلم، بیشترین رای تماشاگران را هم به خود اختصاص داده و جایزه بهترین فیلم مستند از نگاه تماشاگران نیز، نصیب جایی برای فرشته‌ها نیست شد.
این فیلم پیش از این کاندید پنج جایزه اصلی در پنج رشته «بهترین کارگردانی»، «بهترین فیلمبرداری»، «بهترین تدوین»، «بهترین صدا» و «بهترین موسیقی» در جشنواره حقیقت امسال شده بود.
فیلم پرماجرای جایی برای فرشته‌ها نیست ، آخرین ساخته سام کلانتری، مستندساز ایرانی است که داستانی عجیب و دیدنی را از مسیر سخت زندگی حرفه‎ای اعضای تیم ملی اسکیت هاکی دختران ایران به تصویر می کشد. تهیه‌کنندگی این کار به عهده محمدشکیبانیا و محسن شاه‌محمد میراب بوده است.
جایی برای فرشته‌ها نیست، هفته گذشته در رقابتی نفس گیر به بخش مسابقه بین الملل جشنواره حقیقت امسال رسید و از بین ٨٣ فیلم بلند، برای بخش ملی و سپس از میان ٢٠ مستند بلند برای شرکت در مسابقه بین الملل جشنواره فیلم مستند امسال انتخاب شد.
رقیبان خارجی این فیلم، هشت مستند بلند از کشورهای مختلف دنیا، بودند.
این فیلم محصول مشترک موسسه فرهنگی‌هنری تنجرین و مرکزگسترش سینمای مستند و تجربی است.
برچسب‌ها
جشنواره سینما جشنواره سینما حقیقت مستند

http://www.banounews.ir/fa/News/239908/صعود-قهرمانان-هاکی-ایران-به-قله‌های-سینمای-مستند
بستن   چاپ