آریا بانو
از شب اول ازدواج چیزی نمی‌دانم!
دوشنبه 25 آذر 1398 - 11:55:54
آریا بانو - سلامانه: درباره شب اول زندگی چیزی نمی‌دانم و در این مورد هم با همسرم صحبتی نکرده‌ام. این در شرایطی است که در شرف ازدواج هستم و چند ماه بعد مراسم عروسی‌مان برگزار می‌شود. این مساله مرا نگران کرده و نمی‌دانم چه کار بکنم. لطفا راهنمایی‌ام کنید.
دکتر سیدعلی آذین، متخصص پزشکی اجتماعی و مدیر درمان و مسوول کلینیک سلامت جنسی مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا به این پرسش پاسخ می‌دهد.
نگرانی شما قابل درک است ولی بنا نیست شب اول زندگی‌تان با این همه دلهره و نگرانی سپری شود. بسیاری از افراد تصور می‌کنند در اولین شب ازدواج، حتما باید زن و شوهر با هم رابطه زناشویی داشته‌باشند درحالی که دلیلی وجود ندارد اولین رابطه زناشویی حتما در این شب برقرار شود چون گرفتاری‌های روزهای قبل از عروسی و خستگی مفرط بعد از مراسم باعث می‌شوند اغلب هیچ‌یک از طرفین آمادگی جسمی و روانی لازم برای داشتن رابطه‌ای خوب نداشته باشند. فراموش نکنید داشتن تجربه ناخوشایند در اولین رابطه می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در زندگی زناشویی شما در آینده داشته باشد.
توصیه می‌شود با شریک زندگی‌تان در این مورد صحبت و در صورت تمایل او، رابطه جنسی را به زمان مناسب دیگری مثلا روزهای به‌اصطلاح «ماه عسل» موکول کنید. تصمیم در این مورد فقط برعهده شما دو نفر است و ضمن احترام برای نظر سایرین (والدین) لازم نیست در مورد تصمیمی که گرفته‌اید، پاسخگوی هیچ‌کس دیگر باشید.
خوب است در دوران عقد، زن و مرد تلاش کنند شناخت حداقلی‌ای از خصوصیات جنسی یکدیگر به دست آورند. اگرچه این موضوع بعدها نیز باید مدنظر قرارگیرد.
برای شروع زندگی زناشویی خوب باید با فیزیولوژی و روان شناسی جنس مخالف و حتی خودتان آشنایی نسبی داشته باشید. در این خصوص به دنبال منابع مطمئن و علمی باشید.
اولین رابطه زناشویی باید با پیش‌نوازی بیشتر و آمادگی جسمی و روانی کافی برقرار شود. وجود ترشحات کافی واژینال هم به‌تسهیل رابطه کمک می‌کند و می‌توانید از لوبریکانت‌های محلول در آب که در اغلب داروخانه‌ها در دسترس است هم استفاده کنید. فراموش نکنید این تجربه برای شریک زندگی‌تان نیز خالی از استرس نیست. هیچ لزومی ندارد همه چیز در یک نوبت اتفاق بیفتد. به رابطه خود زمان بدهید. به‌علاوه، هیچ‌یک از شما نباید منتظر درد و ناراحتی یا خونریزی قابل‌توجهی باشد. اغلب دختران باکره درد و خونریزی چندانی ندارند و در مواردی حتی خونریزی مشاهده نمی‌شود. مفهوم بکارت بسیار فراتر از یک مشخصه آناتومیک است بنابراین وقتی افراد با شناخت و اعتماد کافی ازدواج می‌کنند (که باید همین‌گونه باشد)، دیگر لازم نیست در اولین رابطه منتظر هیچ اتفاقی به‌جز شروع یک رابطه صمیمانه بود. در انتها باز هم تاکید می‌کنم آنچه در خلوت شما اتفاق می‌افتد، فقط به خود شما دو نفر مربوط است و حتی اگر مشکلی داشتید، بهتر است با کارشناسان مربوطه مشورت کنید و رابطه صمیمانه خود را با توصیه‌های اطرافیان، به میدان آزمون و خطا تبدیل نکنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/239269/از-شب-اول-ازدواج-چیزی-نمی‌دانم!
بستن   چاپ