آریا بانو
توضیحات عجیب رئیس شورای شهر اصفهان درباره سفرهای خارجی اعضا
يکشنبه 24 آذر 1398 - 15:49:47
آریا بانو - فارس / رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هدف از سفرهای خارجی اعضای شورا این است که وسعت دید اعضا افزایش پیدا کند و تجارب ارزنده کشورهای توسعه یافته را داشته باشند.
علیرضا نصر اصفهانی درباره اهداف سفرهای خارجی اعضای شورای شهر اصفهان اظهار داشت: بعضی از سفرهای خارج از کشور اعضای شورای شهر اصفهان بر اساس دعوت کشور مقصد است که بعضاً هزینه‌های آن را می‌پردازند و در قالب همایش‌ها و کنفرانس‌ها و سمینارها برگزار می‌شود و با دعوت قبلی که انجام می‌شود و بر اساس تعداد و تخصص، اعضا اعزام می‌شوند.
وی با بیان این‌که آن شخصی که توسط رئیس شورای اسلامی شهر برای اعزام به خارج از کشور پیشنهاد می‌شود به رأی اعضای شورای شهر گذاشته می‌شود، افزود: دو ماه قبل از سفر درخواست باید به استانداری فرستاده شود و استانداری درخواست را به کمیته سفرهای خارج از کشور ارسال می‌کند و بعد از بررسی به تهران فرستاده می‌شود تا مصوب کنند و بعد ویزا صادر و اعزام انجام می‌شود و بعد از بازگشت از سفر، اعضا ملزم به ارائه گزارش هستند که یک نسخه برای شورای شهر و یک نسخه به استانداری ارسال می‌شود.
هدف از سفرهای خارجی افزایش وسعت دید اعضا است
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این‌که هدف از سفرهای خارجی اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان این است که وسعت دید اعضا افزایش پیدا کند و تجارب ارزنده کشورهای توسعه یافته را داشته باشند، گفت: بیشترین منفعت سفرهای خارجی، آن دید و نظری است که طرف به شهر و ملاقات انجام شده بیاندازد که معمولاً عکس و فیلم و گزارش تهیه می‌شود و بسیاری از این تجارب می‌تواند در کشور بومی‌سازی شود و مورد استفاده قرار بگیرد.
نصر اصفهانی با بیان این‌که این سفرها منجر به وسعت دید افراد از دو منظر می‌شود، بیان کرد: نخست این‌که از تجربیات آن‌ها استفاده می‌کنیم و با این سفرها به خودباوری می‌رسیم، در این سفرها اعضا شیفته اقدامات آن‌ها نمی‌شوند؛ سفرهای خارجی منجر به این می‌شود که ما باورهای خود را تقویت و افتخار کنیم به آنچه که خودمان داریم و وقتی مقایسه کنیم، حس خوبی به ما دست می‌دهد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این‌که این سفرها متداول و در دوره‌های مختلف بوده است و تعداد آن نسبت به دوره‌های قبل کمتر شده است، تصریح کرد: در سه دوره قبلی شورا که بودم، این سفرها مرتب انجام می‌شد، شاید برجستگی آن به دلیل شبکه‌های اجتماعی و شرایط اقتصادی است که مردم اعتقاد دارند این سفرها در اولویت نیست.
دستاورد سفرها نسبت به هزینه‌هایی که می‌شود، قابل ملاحظه است
وی با بیان این‌که دستاورد این سفرها نسبت به هزینه‌هایی که انجام می‌شود، قابل ملاحظه است، عنوان کرد: خیلی از تجاربی که به دست می‌آوریم، اگر بخواهیم خود به دست آوریم، خیلی باید بیشتر از این هزینه کنیم تا این تجربه را به دست آوریم.
نصر اصفهان با اشاره به کسب تجربه در حمل و نقل شهری، فضای سبز، نحوه مدیریت شهر، خاطرنشان کرد: نباید به این سفرها خرده گرفته شود، خروجی سفرهای خارجی به وفور دیده شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اثرات سفرهای خارج از کشور در مدیریت شهری اصفهان گفت: در کشورهای اروپایی چمن‌های استقامت وجود دارد که هر ده روز یکبار آبیاری می‌شود و در اصفهان با توجه به بحران آب یک روز در میان چمن‌ها آبیاری می‌شود، تجربه دیگر جداسازی آب شرب از آب مصرف روزانه است که در خیلی از شهرها اجرا شده است، تونل تأسیسات نیز از دیگر مواردی بود که در کشورهای خارجی مورد بازدید قرار گرفت.
وی با اشاره به اجرای تراموا در کشورهای خارجی گفت: در شهر اصفهان قرار است، تراموا به عنوان یک حمل و نقل پاک آورده شود، این حمل و نقل ایمن و آرامش‌بخش است و هزینه‌های آن مانند مترو نیست چون بر روی سطح است، این تجربیاتی است که در این سفرها به دست آمده و در اینجا ارائه شده ضمن اینکه آن شخصی که اینها را دیده نسبت به آن یک ذهنیت دارد و در اظهارنظرها در جلسات و مصاحبه‌ها می‌تواند نظر دهد و افراد را واقع‌گرایانه‌تر کند.
نصر اصفهانی با بیان این‌که در رسمی‌ترین جلسات سفرهای خارجی فقط یک بطری آب وجود دارد و جلسات بسیار با نظم است، افزود: در جلسات صحبت‌های تشریفاتی بسیار کوتاه است و ورود پیدا می‌کنند به متن جلسه و این تجربیات ارزشمندی است.
باید افتخار کنیم به نظافت و پاکی شهر اصفهان
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این‌که شهر پاریس به عنوان پایتخت کشور فرانسه از نظافت قابل قبولی برخوردار نبود و باید به نظافت و پاکی شهر اصفهان افتخار کنیم، ادامه داد: کشورهای خارجی در صنعت توریسم و جذب توریست بسیار کار کرده‌اند و ما باید ساز و کارهای آن را به عنوان اشتغال، پاک بودن صنعت و ایجاد امید برای شهر اجرایی کنیم توانمندی‌های نظام و امنیت کشور را باید نسبت به وضعیت فعلی تقویت کنیم.
وی با اشاره به سفر به کشور ترکیه شهر بورسا در دوره سوم شورای شهر اصفهان گفت: شهر بورسا یک شهر صنعتی است، این کشور تلاش می‌کند تمام کاروانسراها و حمام‌های قدیمی را بازسازی کند و با وجود این‌که یک شهر صنعتی است در حال رفتن به سمت چرخه گردشگری است چون درآمد خوبی دارد.
نصر اصفهانی با بیان این‌که اصفهان با توجه به جاذبه‌هایی که دارد باید به سمت یک شهر توریستی برود، تصریح کرد: ما در شهرمان سرمایه‌های ارزشمندی داریم که از آن استفاده نمی‌کنیم.
به گزارش فارس، موضوع هزینه سفرهای خارجی اعضای شورای شهر اصفهان یکی از سوژه‌های ثبت شده در سامانه فارس من با عنوان «سفرهای برخی اعضای شورای شهر اصفهان با کدام مجوز و پول انجام می شود؟» بوده است.

http://www.banounews.ir/fa/News/238941/توضیحات-عجیب-رئیس-شورای-شهر-اصفهان-درباره-سفرهای-خارجی-اعضا
بستن   چاپ