آریا بانو
انتقاد از رشد نامناسب تقاضای بازار برای جذب فناوری‌های عرضه‌شده در کشور
يکشنبه 24 آذر 1398 - 14:53:59
آریا بانو - رئیس دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر لزوم عرضه محصولات فناورانه، گفت: بخش عرضه فناوری در کشور پیشرفت خوبی را داشته، اما تقاضای بازار برای جذب این فناوری، رشد چندانی نداشته و باید این احساس در صنعت ایجاد شود که باید برای حل مسائل خود به دانشگاه مراجعه کند.

به گزارش ایسنا، محمود فتوحی امروز در همایش پژوهش کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه باید تلاش کنیم سیاست‌های مناسبی را برای افزایش تقاضای بازار برای ارتباط با دانشگاه اتخاذ کنیم، افزود: دانشگاه شریف پتانسیل‌های زیادی را برای این موضوع دارد.
وی با اعلام آمادگی دانشگاه صنعتی شریف برای هرگونه همکاری با کمیته امداد (ره)، اظهار کرد: چرا که آموزش عالی می‌تواند پیشرفت کشور را در تمام حوزه‌ها تامین کند. امروزه انتظار می‌رود که دانشگاه‌ها در ماموریت‌های وسیع‌تر، معضلات فرهنگی، اقتصادی و صنعتی را حل کنند.
وی با اشاره به اینکه به همین دلیل به دانشگاهی نیاز داریم که در جامعه اثربخش بوده و به انتظارات مردم جامعه پاسخ دهد، ادامه داد: دانشگاه شریف درحال حاضر با داشتن 12 هزار دانشجو ، 13 دانشکده و پنج هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی، می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را حل کرده و اثربخشی اجتماعی را جزو یکی از برنامه‌های راهبردی خود قرار دهد.
رئیس دانشگاه شریف با بیان اینکه سرآمدی در آموزش، پژوهش و اثربخشی اجتماعی جزو شعارهای اصلی دانشگاه شریف برای حل مشکلات است، اظهار کرد: پژوهش مسئله محور، هدفمند کردن پایان‌نامه و تجاری‌سازی دستاوردهای تحقیقاتی می‌تواند در این راستا موثر باشد. دانشگاه شریف تلاش می‌کند برای ارزش‌آفرینی، فعالیتهای مناسبی را برای توسعه فناوری ارائه دهد و پژوهشگران خوبی را تربیت کند.
وی با تاکید بر لزوم عرضه محصولات فناورانه، توضیح داد: بخش عرضه فناوری در کشور پیشرفت خوبی را داشته، اما تقاضای بازار برای جذب این فناوری، رشد چندانی نداشته است و باید این احساس در صنعت ایجاد شود که باید برای حل مسائل خود به دانشگاه مراجعه کند.
فتوحی با بیان اینکه هرکجا که صنعت به دانشگاه اعتماد کرده، پیشرفت کرده که نمونه آن در صنعت موشکی و دفاعی مشخص است، گفت: باید به جای تحقیر تولید علم در دانشگاه، ماشین تولید کشور را به سمت حل مسائل سوق دهیم؛ چرا که سرزنش کردن دانشگاه‌ها برای عدم ارتباط با صنعت مشکلی را حل نخواهد کرد.
وی افزود: باید تلاش کنیم سیاست‌های مناسبی را برای افزایش تقاضای بازار برای ارتباط با دانشگاه اتخاذ کنیم. دانشگاه شریف نیز پتانسیل‌های زیادی را برای این موضوع دارد.
به گفته فتوحی در سال 96 پارک علم و فناوری دانشگاه شریف افتتاح شد که درحال حاضر بیش از 500 شرکت دانش‌بنیان در آن فعالیت دارند. همچنین دانشگاه شریف آمادگی دارد در زمینه تامین نیروی انسانی متخصص با کمیته امداد همکاری داشته باشد.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/238890/انتقاد-از-رشد-نامناسب-تقاضای-بازار-برای-جذب-فناوری‌های-عرضه‌شده-در-کشور
بستن   چاپ