آریا بانو
روزمرگی شغلم، سوهان روح و روانم شده!
يکشنبه 24 آذر 1398 - 10:34:54
آریا بانو - خراسان / کارمندم و خیلی در اداره‌مان کار می‌کنم. یک کار تقریبا تکراری که فقط دلم به پول آخر ماهش خوش است. تقریبا چهار تومنی از این کار حقوق می‌گیرم اما این روزمرگی سوهان روح و روانم شده است. چه کنم؟
به همان بزرگی که دنیای تا بیکرانگی در اطراف‌تان امتداد یافته است، شاید هم بسیار فراتر از آن دنیایی درون‌تان وجود دارد که از آن بی‌خبرید. روزمرگی نشانه‌ای از این است که شیوه‌ کنونی نگرش‌تان به زندگی و خودتان، دیگر برایتان مفید نیست و باید پا را فراتر از آن بگذارید. اگر نمی‌توانید محیط بیرونی‌تان را تغییر دهید، از دنیای درونی‌تان شروع کنید. در ادامه چند توصیه به شما داریم.
نگاه عمیق‌تری به زندگی داشته باشید
برای این کار اول باید دنیای درون‌تان را بشناسید و برای کسب اطلاعاتی، درباره‌اش تحقیق کنید. زمانی‌که بتوانید نگاه عمیق‌تری به خود و زندگی تان داشته باشید، رفته رفته معنای ساده‌ترین چیزها تغییر می یابد و گویی عمق بیشتری پیدا می‌کند.
همین حالا باید درباره برخی مسائل از خود سوال کنید. برای مثال درخصوص زندگی چه فکر می‌کنید؟ یا این‌که چقدر خودتان را می‌شناسید؟ تصورتان از خودتان و توانمندی هایتان چگونه است؟ یادتان باشد این سوالات پاسخ ثابت ، مشخص، سر راست و واضحی ندارد و پرسش آنان تنها به منظور آغاز یک فرایند و نوعی شیوه تفکر است که می‌تواند نگاه شما را به دنیای پیرامون‌تان تغییر دهد.
مطالعه کنید و فیلم ببینید
ممکن است در ابتدا تجربه مورد پرسش قرار دادن دنیای اطراف‌تان ناخوشایند و حتی معذب کننده به نظر برسد اما اگر به واقع احساس می‌کنید که زندگی‌تان چیزی کم دارد، جست‌وجو در دنیای بیرونی، فقط بخشی از آن است. بیشتر مطالعه کنید. سالانه فیلم‌های بسیار مفیدی در سرتاسر دنیا ساخته می‌شود که می‌تواند به اندازه یک کتاب مفید باشد و به شما کمک کند تا دیدگاه خود را گسترش دهید. دیدن آن‌ها تنها 2 تا 2.5 ساعت وقت‌تان را می‌گیرد. از سوی دیگر می‌تواند شما را با دیدگاه‌های متفاوت درباره این دنیا آشنا سازد. پس از مدتی که در این مسیر پیش روید، می‌بینید آن‌قدر ابعاد تازه برای کشف کردن وجود دارد که مقدار زیادی از روزمرگی فاصله گرفته‌اید.
نویسنده : تینا امیری | روان‌شناس بالینی و دانش‌آموخته انستیتو روان‌پزشکی

http://www.banounews.ir/fa/News/238699/روزمرگی-شغلم،-سوهان-روح-و-روانم-شده!
بستن   چاپ