آریا بانو
طنز/ عواقب اقدام نماینده مردم در پارلمان مکزیک
شنبه 23 آذر 1398 - 19:27:37
آریا بانو - روزنامه شهروند / خبر: یک نماینده مرد پارلمان مکزیک پس از لخت‌شدن در صحن پارلمان گفت: «من وقتی لخت‌شدم، خیلی خجالت کشیدم. شما که مکزیک را با اختلاس‌کردن‌تان لخت می‎کنید، خجالت نمی‌کشید؟»
یک اختلاسگر در ایران: من وقتی صندوق را لخت‌می‎کردم، خیلی خجالت می‎کشیدم. الان راضی شدی؟
یک آقازاده در یکی از کشورهای آمریکای لاتین: این کار خجالت داره؟ پس من چرا ذره‎ای احساس شرم نمی‎کنم؟
یک آسیب‎پذیر: من را روزانه چندبار لخت‌می‎کنند، دیگر خجالتم ریخته. یک بار مدیر بالادستی اداره‎مان اضافه کارهایم را خط می‌زند. یک بار بانک اقساطش را دولا پهنا حساب‌می‌کند. یک بار سوپری محله با بالا بردن قیمت اجناس به خاطر افزایش قیمت بنزین و دلار حالم را می‌گیرد. یک بار اپراتور تلفن همراهم پول اضافه از من کسر می‎کند و شب هم وقتی به خانه برمی‌گردم زورگیرها تتمه چیزی که دارم را جارومی‎کنند. به نظرم لخت‌شدن خجالت ندارد. لخت‌کردن آدم‌ها باید مایه خجالت باشد.
خوزه مارچلو دی گاز انبرینو، یک اصولگرای مکزیکی: اگر طرح ما رأی آورده بود، الان این نماینده مجلس را باید سوار ون می‎کردند، می‌بردند. این کارها چه معنی دارد؟ اینها نشان‌دهنده نفوذ فرهنگی غرب در پارلمان مکزیک است.
پیام یک اختلاسگر: پیام شما را شنیدم و متنبه‌شدم. لخت‌کردن خیلی بد است. این بار یادم باشد جوری صندوق بانک را خالی کنم که به اندازه یک تن‌پوش تهش باقی بماند. دیدن منظره کریه شما روحم را آزرد. هشدار به‌موقع و مناسبی بود.
بیانیه یک اختلاسگر دیگر: این افراد معلوم‌الحال با این کارهای زشت و افراطی درصدد هستند مسیر پرونده را عوض کنند و آن را از یک پرونده ساده قضائی به پرونده‎ای اخلاقی-منکراتی بدل‌کنند. در اصل کاری که ما می‌کنیم پوست‌اندازی است، نه لخت کردن. مارها وقتی پوست‌می‎اندازند، لخت نمی‌شوند. پوست کهنه را باید برداشت تا از زیر دوباره پوست جوان روبیاید. ما اختلاسگران درواقع به تازه‌شدن و شادابی اقتصاد کمک می‌کنیم.
مصاحبه یک اختلاسگر با شبکه سی‌بی‌اس: این بزرگ‌نمایی‌ها نمی‌تواند ما را از مسیری که در پیش گرفته‌ایم، دور کند. نهایت عددی که ما اختلاس کرده‌ایم، درحد درآوردن جوراب از پا است. دیگر این شلوغ‌بازی‌ها را ندارد.
یک آقازاده در سواحل‌ هاوایی: ببخشید من مدتی دور از سرزمین مادری‌ام بودم، برای من چند سوال پیش آمده، اولا خجالت چیست؟ دوم پارلمان چیست؟ سوم مملکت چیست؟
یک کارآفرین نمونه: انواع پوشش مناسب برای بعد از لخت‌کردن‌تان در سایز، طرح و رنگ‌های مختلف با ٤٠درصد تخفیف برای کسانی که پول‌شان را ‌هاپولی کرده‌اند،
موجود است.
شهرام شهیدی طنزنویس

http://www.banounews.ir/fa/News/238510/طنز--عواقب-اقدام-نماینده-مردم-در-پارلمان-مکزیک
بستن   چاپ