آریا بانو
می‌ترسم خواستگارم به خاطر ثبات اقتصادی ام من را بخواهد!
شنبه 23 آذر 1398 - 09:42:30
آریا بانو - خراسان / 34 ساله و شاغل در یکی از ادارات دولتی ام. از همسر قبلی‌ام یک پسر دارم که آخر هفته نزد پدرش می‌رود اما روزهای دیگر پیش من است. از نظر مادی وضعیت متوسطی دارم. یک سال است با آقایی آشنا شده‌ام که پنج سال از من کوچک‌تر و مصمم به ازدواج بامن است. اما می‌ترسم هم به خاطر فرزندم و هم این‌که از من کوچک‌تر است و نکته مهم‌تر این‌که شغل ثابتی ندارد. نگرانم که به دلیل ثبات اقتصادی من، قصد ازدواج با من را داشته باشد.
مخاطب گرامی، با توجه به این‌که شما سابقه جدایی و از طرفی مسئولیت نگهداری فرزندتان را هم به عهده دارید ، اگر تصمیم به ازدواج مجدد دارید، باید آگاهانه‌تر و محتاط‌تر اقدام کنید. بنابراین لازم است قبل از گرفتن هر تصمیمی، ابتدا دلایل جدایی از همسر سابق‌تان را بررسی کنید و به نقش و ضعف‌های احتمالی خود آگاه شوید سپس برای رفع این مسائل اقدام کنید.
از آمادگی ازدواج این آقا مطمئن شوید
سپس در خصوص افراد پیشنهادی دقت لازم را اعمال کنید. این‌که او شغل ثابتی ندارد و درباره مسئولیت‌پذیر بودن این فرد هم شک دارید و ضمنا پنج سال از شما کوچک‌تر است، تقریبا مشخص می‌کند او، حداقل هنوز آمادگی ازدواج را کسب نکرده‌ است. در خصوص حدس شما باید توجه داشت ممکن است وضعیت شغلی شما جزو معیارهای خواستگارتان باشد که هیچ ایرادی ندارد مگر این‌که این مسئله بر پایه بی‌مسئولیتی وی باشد که در این صورت آسیب‌زا خواهد بود.
ازدواج با وجود داشتن فرزند، چالش برانگیز است
درباره فرزندتان مسلما چالش‌هایی خواهید داشت. به خصوص که طرف مقابل‌تان سابقه ازدواج نداشته و ممکن است درکی از شرایط نداشته باشد که این مسئله در صورت مشاوره و دادن آگاهی‌های لازم تا حدودی قابل کنترل است و جای نگرانی زیادی نیست. در نهایت همه جوانب را بسنجید، حتی پیشنهاد می‌کنم شناخت‌تان را کامل‌تر و در صورت امکان، در جلسات مشاوره پیش از ازدواج حتما شرکت کنید تا چنان چه ضعفی در خواستگارتان وجود دارد با آگاهی دادن و ارائه راهکار برای برطرف کردن آن اقدام کند.
نویسنده : ستاره صبوری| کارشناس ارشد روان شناسی بالینی

http://www.banounews.ir/fa/News/238163/می‌ترسم-خواستگارم-به-خاطر-ثبات-اقتصادی-ام-من-را-بخواهد!
بستن   چاپ