آریا بانو
آخرین خبرهای از جاسازی قرص در خوراکی مدارس
پنجشنبه 21 آذر 1398 - 13:54:56
آریا بانو - فارس / در دو سه روز گذشته کلیپ هایی در فضای مجازی پخش شد که از وجود قرص‌هایی مشکوک در خوراکی مدارس برخی شهرستان های استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان خبر میداد، که با رسیدن نمونه های این خوراکی ها به وزارت آموزش و پرورش و سازمان غذا و دارو، بررسی ها درباره این اتفاق مشکوک از دیروز آغاز شد.
مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: گزارشی از برخی استان‌ها مبنی بر وجود قرص‌هایی در خوراکی مدارس به دست ما رسیده که این گزارش ها را به وزارت بهداشت اعلام کرده ایم تا صحت آن را بررسی کند و در همین راستا سرپرست اداره غذای سازمان غذا و دارو گفت: جاسازی قرص ها در برخی از محصولات غذایی با هدف تشویش اذهان عمومی صورت گرفته است.
به گزارش فارس، محمدحسین عزیزی سرپرست اداره‌کل غذای «سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت» درباره پیدا شدن قرص در خوراکی‌های مدارس برخی شهرهای سیستان و بلوچستان توضیح داد: پس از انتشار این اخبار در فضای مجازی تمام فروشگاه‌های حاشیه این مدارس مورد بازرسی قرار گرفت و خوشبختانه هیچ گونه مورد مشابه و مشکوکی مشاهده نشد.
وی اظهار داشت: بازرسی‌های ما از کارخانه جات تولید کننده این محصولات نیز نشان می‌دهد که این قرص‌ها به هیچ وجه در خط تولید وارد محصولات نشده‌اند و عده‌ای به قصد تشویش اذهان عمومی اقدام به این کار و توزیع آن در برخی از مدارس کرده‌اند.
به گزارش میزان، مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش به شایعه ی ارسال بخشنامه به مدارس نیز واکنش نشان داد و ارسال هرگونه بخشنامه مبنی بر ممنوعیت پخش تیتاب، تاینی، مینو، شیرین عسل، پچ پچ و... را تکذیب و گفت: ارسال بخشنامه‌ای به مدارس با این مضمون صحت ندارد.
ضیا الدینی در ادامه بیان کرد: این مسائلی که مطرح شده شایعاتی است که نباید به آن‌ها توجه کرد، ولی با این وجود از برخی از استان‌ها مثل هرمزگان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی گزارش شده که این گزارش را برای پیگیری بیشتر منعکس کرده ایم.
ضیا الدینی در ادامه در پاسخ به این سوال که ادارات اموزش و پرورش استانی این موضوع را تائید کرده اند یا خیر؟ گفت: استان‌ها اعلام کرده اند که چند نفر از دانش آموزان این موضوع را گزارش کرده اند، ولی امکان اینکه این قرص‌ها بعد از باز شدن در داخل کیک‌ها گذاشته شده باشد وجود دارد.
به گزارش فارس، ضیاءالدینی دیشب نیز درباره جنس این قرص ها افزوده بود: این قرص‌ها بیشتر استامینوفن، آنتی هیستامین و رانیتیدین بود و خوشبختانه گزارشی از مسمومیت دانش‌آموزای نداشته ایم.

http://www.banounews.ir/fa/News/237616/آخرین-خبرهای-از-جاسازی-قرص-در-خوراکی-مدارس
بستن   چاپ