آریا بانو
بلیت‌های سینما حقیقت را باید ارزان‌تر فروخت
چهارشنبه 20 آذر 1398 - 16:52:15
آریا بانو - تسنیم / حامد شکیبانیا تهیه‌کننده مستند "جایی برای فرشته‌ها نیست" گفت: خریدن بلیت برای تماشای مستند فرهنگ خوبی است که باید به تدریج القاء شود اما انگار بلیتی شدن جشنواره حقیقت مشکل‌ساز شده است.
پای داستان ورزش بانوان و مشکلاتش به جشنواره حقیقت باز شده است و "جایی برای فرشته‌ها نیست" به تیم ملی هاکی دختران ایران می‌پردازد. ماجراهایی است که در زندگی‌شان دارند؛ این فیلم روایت امیدها، ترس‌ها و آرزوهای این دختران است و ماجرای رفتنشان به مسابقات آسیایی را نیز نشان می‌دهد. می‌توان گفت با درامی درباره این تیم و اتفاقات دختران آن مواجهیم. حامد شکیبانیا درباره ساخت این مستند گفت: دنبال مسائل اجتماعی ورزش بانوان بوده‌ایم و البته کار متفاوت و مفرح که مخاطب علاوه بر پیدا کردن حقیقت‌ها،‌ این مؤلفه‌ها و شاخصه‌‌های هنری را نیز نیاز دارد تا از سینما راضی بیرون برود.
این تهیه‌کننده مستند به بلیتی شدن فیلم‌های سینما حقیقت اشاره کرد و افزود: مخالف نیستم که در سینما حقیقت هم بلیت‌فروشی داشته باشیم اما می‌توان ارزان‌تر فروخت و برای گروه‌های دانشجویی هم شرایطی ویژه درنظر گرفت. در همه جشنواره‌های حرفه‌ای، مخاطبین با پیش‌زمینه‌ای به نام رزرو و بلیط به استقبالش می‌روند. قبول دارم که اولین سال این اتفاق است و نمی‌توان به آن ایراد گرفت آمد اما می‌توان این روند را اصلاح کرد، آنهایی که بلیت ندارند، شرایط خرید و امکان خریدش را ندارند و صندلی‌ها خالی است اجازه داشته باشند، بیایند و ببینند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: انتقاد نمی‌کنم و فقط می‌خواستم این موضوع را بگویم که دست‌اندرکاران بیشتر به آن فکر کنند؛ به هر حال کار شجاعانه‌ای کردند، چند سال این اتفاق قرار بود بیفتد اما نشد و استدلال‌هایی می‌آوردند و حالا به جان خریدند تا این فرهنگسازی شود. مخاطبین سینمای مستند هم باید به فرهنگ بلیط خریدن عادت کنند و باید از جایی شروع شود؛ اما شاید مثل مسئله بنزین یک دفعه نباید 10 هزار تومان شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/237339/بلیت‌های-سینما-حقیقت-را-باید-ارزان‌تر-فروخت
بستن   چاپ