آریا بانو
آمار کشف مواد مخدر در کشور از ابتدای سال تا کنون
سه شنبه 19 آذر 1398 - 21:51:09
آریا بانو - آنا / دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: 650 تن انواع مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون در کشور کشف شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 17 درصدی مواجه بوده است.
اسکندر مومنی در حاشیه دیدار با آیت‌الله حسین نوری‌همدانی از مراجع تقلید در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 650 تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شده است، اظهار کرد: میزان کشفیات مواد مخدر در سال جاری بیشترین مقدار در تاریخ جمهوری اسلامی و بالاترین رکورد کشف مواد مخدر در کشور بوده‌ است.
وی با تأکید بر تلاش برای مصون‌سازی کشور از ورود مواد مخدر ادامه داد: بالاترین کشفیات امسال متعلق به ماده مخدر تریاک و در رتبه‌های بعد حشیش،‌ گل و مشتق‌های آن بوده‌ است. افزایش کشفیات مواد مخدر در سال جاری درحالی رقم خورده‌ است که شهدای مقابله با مواد مخدر نیروی انتظامی در سال جاری 80 درصد کاهش‌یافته است.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تصریح کرد: در حوزه فرهنگی و پیشگیری از مواد مخدر اقدام‌های مهمی در کشور انجام و در این راستا 2 تفاهم‌نامه با مدیریت حوزه‌های علمیه و دفتر تبلیغات اسلامی به‌منظور استفاده از ظرفیت مبلغان به امضا رسیده‌ است.
مومنی افزود: با تأکید رئیس جمهوری، طرح «یاری‌گران زندگی» با اولویت کار فرهنگی و پیشگیرانه در آموزش و پرورش به تصویب رسید که بر مبنای این طرح در گام اول، آموزش معلمان و دبیران در حوزه پیشگیری از اواخر سال گذشته آغاز شده‌ است.
وی گفت: با هماهنگی خوب میان دستگاه‌های مختلف، بخش زیادی از معتادان متجاهر از سطح شهرهای کشور جمع‌آوری و در اردوگاه‌های ترک اعتیاد ساماندهی شده‌اند که علاوه بر سم‌زدایی از این افراد، مهارت‌آموزی به آن‌ها در دستور کار است.
براساس این گزارش، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در سفر به قم با جمعی از علما و مراجع تقلید از جمله آیات ناصر مکارم شیرازی،‌ حسین نوری همدانی، سید محمد علی علوی گرگانی و عبدالله جوادی آملی دیدار کرد.

http://www.banounews.ir/fa/News/237020/آمار-کشف-مواد-مخدر-در-کشور-از-ابتدای-سال-تا-کنون
بستن   چاپ