آریا بانو
مربی تیم ملی: دبیر نسبت به آینده آلیش‌کاران زن خوش‌بین است
سه شنبه 19 آذر 1398 - 10:23:40
ایرنا - ورزش بانوان
آریا بانو - تهران- مربی ارشد تیم ملی کشتی آلیش زنان درخصوص دیدار صمیمانه رییس فدراسیون کشتی با آلیش‌کاران گفت: سخنان وی برای کشتی‌گیران دلگرم کننده بود و نسبت به آینده آنان خوش‌بین است.

«ستاره اسماعیلی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، سطح مسابقات جهانی کشتی آلیش را بالا دانست و اظهار داشت: آلیش‌کاران با وجود آنکه سه مسابقه برون‌مرزی را از دست داده‌اند اما از آمادگی بیشتری برای شرکت در پیکارهای جهانی در قزاقستان برخوردارند. فدراسیون کشتی همه تلاش خود را مبنی بر اعزام ملی‌پوشان به رقابت‌های جهانی قزاقستان انجام داد.
وی افزود: گرچه اردوهایی که برای آلیش‌کاران تدارک دیدند، کم بوده اما از نظر جسمانی آنان در شرایط خوبی قرار دارند. در این رقابت‌ها کسب مدال در پنج وزن دور از دسترس نیست البته همه چیز به این بستگی دارد که حریفان در روز مسابقه چه کشورهایی باشند. نباید ترکمنستان و قرقیزستان را دست کم بگیریم زیرا مهد کشتی آلیش هستند.
مربی تیم کشتی آلیش زنان ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز بولتن مسابقات برای فدراسیون کشتی ارسال نشده است، نمی‌دانیم که چه کشورهایی برای حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کردند. فدراسیون نیز به تازگی اسامی کشتی‌گیران اعزامی به این رقابت‌ها را اعلام کرده است. آلیش‌کاران تا 26 آذر در اردو بسر می‌برند و 27 آذر به قزاقستان اعزام می‌شوند.
وی درخصوص نشست صمیمانه «علیرضا دبیر» رییس فدراسیون کشتی با آلیش‌کاران و مسایلی که در آن جلسه مطرح شد، گفت: صحبت‌های دبیر در دیدار با ملی‌پوشان دلگرم کننده بود و عنوان کرد که نسبت به آینده کشتی آلیش خوشبین است و از کشتی‌گیران خواست تا برای مدال‌آوری در این رقابت‌ها تلاش کنند. وی از اینکه برای کشتی زنان مثمرثمر واقع شده و آنان را به مسابقات جهانی اعزام می‌کند، خوشحال است.
اسماعیلی یادآور شد: رییس فدراسیون کشتی اعلام کرد که تنها کسب مدال مهم نیست و همین که در این رقابت‌ها بدرخشید، کافی است. تاکنون در سخنان دبیر، منعی برای ادامه نیافتن کشتی زنان ندیدم. قول‌ها و سخنان وی دلگرم کننده بود. «فاطمه درخشانی» نایب رییس زنان فدراسیون کشتی در کنار دبیر پیگیر مسابقات کشتی‌گیران است. پیش از این شایعه‌هایی مبنی بر اینکه دبیرعلاقه‌ای به ادامه فعالیت کشتی زنان در فدراسیون ندارد، منتشر شد اما این خبرها صحت نداشت و رییس فدراسیون کشتی مطرح کرد که از کشتی‌گیران حمایت می‌کند و به دنبال برگزاری مسابقات برون مرزی و لیگ آنان است.
رقابت‌های جهانی کشتی آلیش در روزهای 29 آذر تا دوم دی ماه سال جاری در شهر «نورسلطان» قزاقستان برگزار می‌شود.
برچسب‌ها
ستاره اسماعیلی مربی ارشد کشتی آلیش فدراسیون کشتی علیرضا دبیر رقابت های جهانی کشتی آلیش قزاقستان

http://www.banounews.ir/fa/News/236666/مربی-تیم-ملی--دبیر-نسبت-به-آینده-آلیش‌کاران-زن-خوش‌بین-است
بستن   چاپ