آریا بانو
چهره ها/ نگرانی حسن فتحی از حالت«آلکسی تایمی»
يکشنبه 17 آذر 1398 - 12:32:28
آریا بانو - آخرین خبر / حسن فتحی کارگردان مطرح کشورمان که اخیرا ساخت سریال مست عشق را شروع کرده است در صفحه اش نوشت: «(( آلکسی تایمی چیست؟)) ●پدرم دلواپس آینده برادرم است! اما حتی یک بار هم اتفاق نیفتاده که با هم به کافی شاپ بروند، در خیابان قدم بزنند و گاهی بلند بخندند. ●برادرم نگران فشار کاری پدرم است!
اما حتی یک بار هم نشده خواسته‌هایش را به تعویق بیندازد تا پدر برای مدتی احساس راحتی کند. ●مادرم با فکر خوشبختی من خوابش نمی‌برد اما حتی یک بار هم نشده که با من در مورد خوشبختی‌ام صحبت کند و بپرسد: فرزندم چه چیزی تو را خوشحال می‌کند؟ ●من با فکر رنج و سختی مادرم از خواب بیدار می‌شوم، اما حتی یک بار نشده که دستش را بگیرم با او به سینما بروم، باهم تخمه بشکنیم، فیلم ببینیم و کمی به او آرامش بدهم.
●روانشناسان به این حالت آلکسی تایمی یعنی فقر کلمات در بیان احساسات می ‌گویند.
●در فرهنگ ما این مریضی یک رسم مرسوم است! احساساتت را پنهان کن و نشان نده ... از یک طرف در خلوت خود، دل مان برای این و آن تنگ می‌شود، از طرف دیگر وقتی به هم می‌رسیم انگار که لال مانی می‌گیریم!
انگار نیرویی نامرئی، فراتر از ما وجود دارد که دهان مان را بسته تا مبادا چیزی در مورد دلتنگی‌مان بگوییم!
●تکلیف مان را با خودمان روشن نمی‌کنیم.
یکدیگر را دوست می‌داریم اما آن قدر شهامت نداریم که دوست داشتن‌مان را ابراز کنیم!
●ما آدم‌های فقیری هستیم! البته فقیری که در کلماتش احساسات را پنهان می‌کند.
آن قدر در بیان احساسات مان آلکسی تایمیک (فقیر در بیان احساسات و ابراز علاقه) هستیم که صبر می‌کنیم تا وقتی عزیزی از دست رفت، آن‌ وقت تا آخر عمر برایش شعر بگوییم.
● از یک جا به بعد، باید این سکوت خطرناک را شکست و راه افتاد. و چه خوب است،
آن از یک جا به بعد، همین حالا باشد.»

http://www.banounews.ir/fa/News/235862/چهره-ها--نگرانی-حسن-فتحی-از-حالت«آلکسی-تایمی»
بستن   چاپ