آریا بانو
گزارش وحشتناک گاردین؛ هر 2 و نیم روز یک زن در کانادا به قتل می‌رسد
شنبه 16 آذر 1398 - 20:58:21
آریا بانو - میزان / گاردین در گزارشی به موضوع خشونت علیه زنان در کانادا پرداخته و می‎نویسد که در هر 2.5 روز یک زن یا یک دختر در کانادا به قتل می‎رسد.
دسامبر 1989 مردی جوان با یک سلاح نیمه اتومات وارد دانشکده مهندسی پلی تنکیک مونترال شد و شروع به تیراندازی به سمت جمعیت کرد؛ در این حادثه خشونت آمیز 14 زن کشته شدند و 14 نفر دیگر از جمله 4 مرد زخمی شدند.
به گزارش گاردین، عامل این تیراندازی مرگبار در یادداشتی به زبان فرانسوی، انگیزه خود را از این اقدام هدف قرار دادن زنان توصیف کرده بود.
پس از این حادثه مرگبار در تقویم کانادا روز 6 دسامبر روز ملی مقابله با خشونت علیه زنان نامگذاری شده است؛ این در حالی است که وقایع 3 دهه گذشته در کانادا را نمی‌توان با خیال راحت به یک دوره مشخص محدود کرد.
در همین حال اخیرا یک مرد با خودروی ون وارد یکی از پیاده رو‌های تورنتو شد و 10 عابر را زیر گرفت که 8 نفر از آنان زن بودند.
عامل این حادثه خشونت آمیز که با خودروی خود وارد جمعیت عابران پیاده شده بود، اقدامش را انتقام و مجازات علیه زنانی بیان کرد که وی را مورد بی توجهی و بی مهری قرار داده بودند.
یک کارشناس کانادایی ارتباط میان حادثه تیراندازی در دانشکده پلی تکنیک و ورود خودرو به جمعیت را خشونت علیه زنان بیان کرد.
عامل این حادثه خشونت آمیز که نام مستعار " لیز " را برای خود انتخاب کرده بود می‌گوید نفرت از زنان یک جریان قدرتمند در میان تمامی گروه‌های افراطی و گروه‌های نژادپرستی سفید برتر پنداری در شبکه‌های مجازی است.
آمار‌ها نشان می‌دهند در کانادا هر 2.5 یک زن و یا یک دختر کشته می‌شود.
استاد دانشگاه مونترال و کارشناس حادثه تیراندازی دانشگده مونترال می‌گویند مانع بزرگ برای حل این معضل عدم تمایل گسترده برای نامیدن خشونت علیه زنان به عنوان یک اقدام کینه توزانه است.

http://www.banounews.ir/fa/News/235622/گزارش-وحشتناک-گاردین؛-هر-2-و-نیم-روز-یک-زن-در-کانادا-به-قتل-می‌رسد
بستن   چاپ