آریا بانو
فوت و فن آماده کردن خانه برای فرزند جدید
شنبه 16 آذر 1398 - 11:32:22
آریا بانو - خراسان / ورود یک عضو جدید به خانواده اتفاق کم‌اهمیتی نیست که به راحتی از آن گذر کرد. نقش مادر در این آماده‌سازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. البته ناگفته نماند که شرایط ویژه جسمی و روانی مادر باردار در این تدارکات نباید نادیده گرفته شود. در سه ماه آخر بارداری، مادر به‌منظور بهبود فضای خانه برای نوزاد تازه، برنامه‌ریزی و خانه را برای ورود او آماده می‌کند؛ از خرید گرفته تا تمیزکاری و تغییر چیدمان خانه متناسب با راحتی نوزاد. نکات زیر می‌تواند در آماده‌سازی محیط خانه مفید باشد:
خانه تکانی پیش از موعد
خانه برای این تازه وارد به تمیزکاری درست و حسابی نیاز دارد. بهتر است مادر در موارد سنگین‌تر و در صورتی‌که شرایط جسمی‌اش برای این کار مناسب نباشد از فردی دیگرکمک بگیرد.
شستن لباس‌های نوزاد قبل از استفاده
به دلیل حساسیت زیاد پوست بدن نوزاد، کودک به شدت مستعد آلرژی‌های حتی نه چندان جدی است بنابراین توصیه می‌شود با وجود نو بودن پوشاک، ملافه حوله و هر آن‌چه به طور مستقیم با پوست کودک در تماس است، قبل از استفاده حتما شسته شود.
انتخاب بهترین اتاق برای کودک
در صورت وجود اتاق‌های متعدد، اتاقی برای کودک در نظر بگیرید که نور، تهویه، گرمایش و سرمایش مناسب داشته باشد. رطوبت موردنیاز اتاق را با یک دستگاه رطوبت‌ساز سرد تامین کنید.
موکول نشدن تغییرات اساسی به روزهای آخر
اگر مایل اید اتاق کودک را رنگ‌آمیزی کنید یا تعمیرات اساسی در آن انجام دهید این کار را به روزهای آخر موکول نکنید چون بوی رنگ و مواد شیمیایی و خاک باعث آزار مادر وکودک می‌شود. اگر ورود نوزاد به خانه همزمان با روزهای سرد سال است، سیستم گرمایش خانه و اتاق را بررسی کنید.
نویسنده : فاطمه قاسمی |مترجم

http://www.banounews.ir/fa/News/235375/فوت-و-فن-آماده-کردن-خانه-برای-فرزند-جدید
بستن   چاپ