آریا بانو
کوروش آریش: معافیت مالیاتی فعالیت‌های فرهنگی و هنری مشکلات هنرمندان را کمتر می‌کند
جمعه 15 آذر 1398 - 11:12:51
آریا بانو - رئیس انجمن سفال و سرامیک گفت: بعضی از هنرمندان یا برندهای خاص آثارشان را به قیمت بالا می‌فروشند ولی این دلیل نمی‌شود که ما بگوییم همه هنرمندان به این شکل فعالیت می‌کنند زیرا بسیاری از هنرمندان در مضیقه مالی هستند در نتیجه نباید مالیات دهند.

سرویس تجسمی هنرآنلاین: کوروش آریش رییس انجمن سفال و سرامیک ایران درباره معافیت مالیاتی فعالیت‌های فرهنگی و هنری گفت: برای معافیت مالیاتی فعالیت‌های فرهنگی و هنری ما بیانیه جداگانه‌ای از سوی انجمن صادر کردیم، زیرا معتقد بودیم نباید مالیات به هنرمندان تعلق گیرد. همه ما می‌دانیم که هنرمندان با چه شرایط سختی فعالیت می‌کنند. همچنین تحریم‌ها و شرایط موجود کشور دست و پای هنرمندان را بسته است.
آریش در ادامه بیان کرد: قیمت مواد اولیه بالا رفته است و یک سری مشکلات برای ارسال کالا وجود دارد که کار کردن را برای هنرمندان سخت کرده است. همچنین با توجه به تورم، قیمت آثار هنری بالا نرفته است یعنی بخش مواد اولیه افزایش داشته ولی قیمت آثار هنری هیچ تغییری نکرده است به همین دلیل اگر مالیات هم به هنرمندان تعلق گیرد میزان فعالیت فرهنگی و هنری به صفر می‌رسد.
رییس انجمن سفال و سرامیک ایران خاطرنشان کرد: قطعاً معافیت مالیاتی مشکلات را کمتر می‌کند. بعضی از هنرمندان یا برندهای خاص آثارشان را به قیمت بالا می‌فروشند ولی این دلیل نمی‌شود که ما بگوییم همه هنرمندان به این شکل فعالیت می‌کنند زیرا بسیاری از هنرمندان در مضیقه مالی هستند در نتیجه نباید مالیات دهند.
کوروش در پایان گفت: انگشت شمارهایی هستند که باید مالیات بدهند ولی طیف وسیعی از هنرمندان در کشور ما مهجور واقع شده‌اند و باید به آن‌ها بها دهیم. برای هنرمندان بهتر است لغو مالیاتی مستمر و ادامه‌دار باشد تا زمانی‌که شرایط مساعد فراهم شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/235079/کوروش-آریش--معافیت-مالیاتی-فعالیت‌های-فرهنگی-و-هنری-مشکلات-هنرمندان-را-کمتر-می‌کند
بستن   چاپ