آریا بانو
طنز/ مالیات بر خرید گوجه
چهارشنبه 13 آذر 1398 - 10:47:42 AM
آریا بانو - خراسان / در خبرها آمده بود که 30 تا 40 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور داریم. به نظر شما چه کسانی از مالیات دادن فرار می‌کنند؟ چرا بعضی‌ها یک جوری فرار می‌کنند که دولت به گرد پایشان نمی‌رسد؟ در این برنامه به همه پرسش‌ها با حضور مسئول مد نظر پاسخ خواهیم داد.
مجری: سوال اولم این است که چرا هنوز حقوق کارگران و کارمندان را نداده‌اید اول مالیاتش را کسر می‌کنید، اما این‌ تعداد از مرفهان راحت از مالیات فرار می‌کنند؟
مسئول: بله سوال خیلی زیبایی پرسیدید. خب اولش این که گرفتن مالیات از آن ها آسان‌تر است. ضمنا این عزیزان معمولا پراید و پژو 405 دارند، خیلی نمی‌توانند با سرعت فرار کنند ولی ثروتمندان بی‌ام‌و دارند راحت فرار می‌کنند. (قاه قاه قاه)
مجری: چه برنامه‌ای برای مالیات‌گرفتن از وکلا و پزشکان دارید؟
مسئول: برنامه داریم که آن‌ها کارت‌خوان نصب کنند.
مجری: خب مشکل همین است که بعضی های شان کارت‌خوان نصب نمی‌کنند.
مسئول: بهشون به‌طور جدی توصیه می‌کنیم کارت‌خوان نصب کنند. حتی در زدن دوشاخ دستگاه کارت‌خوان هم کمک می‌کنیم.
مجری: واقعا خسته نباشید. این بحث معافیت های مالیاتی هنرمندان هم بحث داغیه. درصد کمی‌شون سلبریتی‌های پردرآمد هستند با درآمد میلیاردی، بقیه که یک سری انتشاراتی‌ها، نویسندگان، هنرمندان و... هستند خیلی هم وضع‌شون خوب نیست. برنامه‌تون چیه؟ صاحبان خانه‌های خالی هم هستند، چرا از اون‌ها مالیات نمی‌گیرید؟
مسئول: ما فعلا مالیات کارمندان و کارگران را راحت و بی‌دردسر می‌گیریم و راضی هستیم. صاحبان خانه هم قول دادن خونه‌هاشون رو پر کنن. خالی به اون معنا هم نیست.
مجری: بفرمایید در کل برنامه‌تون برای حل مشکلات مالیاتی چیه؟
مسئول: بله ما برنامه داریم بعد از عوارض خروج از کشور، عوارض خروج از شهر هم بذاریم. ضمنا هر شهروندی که کالاهای گران می‌خره مالیاتش رو باید بده. من از شما می‌پرسم کسی که تو این وضعیت گوجه می‌خره نباید مالیات خرید گوجه بده؟ تازه از شهروندان دارای اضافه‌وزن هم می‌تونیم بگیریم چون هیچ‌کس الکی چاق نمی‌شه. کلا مالیات‌های هیجان‌انگیزی خواهیم داشت.
نویسنده : محمدعلی محمدپور| طنزپرداز

http://www.banounews.ir/fa/News/234355/طنز--مالیات-بر-خرید-گوجه
بستن   چاپ