آریا بانو
میزاردور/ سالاد کلم را فراموش نکنید
دوشنبه 11 آذر 1398 - 22:28:32
آریا بانو - غذالند / سالاد کلم یکی از سالادهای خوشمزه است که در رستوران ها طرفداران زیادی دارد . سالادها انواع مختلفی دارند و توضیح درباره طرز تهیه آنها پایان ناپذیر است و این به دلیل ترکیب رنگ زیبای این خوراکی های خوشمزه و مهمتر از همه سالم بودن آن هاست و البته برای خیلی از افراد استفاده از سس های مختلف نیز در این غذاها می باشد.
در واقع می‌توان با ترکیب‌کردن مواد غذایی سازگار و خوش طعم با یک سس سالاد که آن‌هم سلیقه‌ای و متنوع است یک سالاد خوشمزه تهیه کرد. یکی از انواع سالاد خوشمزه، سالاد کلم سفید و هویج است که معمولا در مراسم عروسی و در رستوران‌ها یکی از پایه‌های ثابت میز غذاست.
نوعی سالاد کلم و هویج نیز در کشورهای هلند، ایتالیا و آلمان تهیه می‌شود که تا حد بسیار زیادی شبیه سالاد کلم و هویج خودمان است اما چاشنی‌های نوع ایرانی این سالاد بیشتر و به اعتقاد بسیاری از افراد خوشمزه‌تر از نوع خارجی آن است.
در ضمن شما می توانید سالاد کلم را هم با کلم سفید تهیه کنید و هم با کلم قرمز این بستگی به سلیقه و ذائقه افراد دارد و البته می توانید از ترکیب هر دو این کلم ها استفاده کنید.
مواد لازم
کلم سفید:1 عدد
هویج بزرگ:3 عدد
کشمش (اختیاری):2 قاشق غذاخوری
سس مایونز:1 قاشق سوپ‌خوری
ماست غلیظ:1 قاشق سوپ‌خوری
سرکه سیب:2 قاشق غذاخوری
شکر:1 قاشق غذاخوری
فلفل: به میزان لازم
نمک: به میزان لازم
مراحل پخت
مرحله 1
ابتدا کلم را به 4 قسمت مساوی تقسیم کنید و بعد رنده کرده و یا خیلی نازک و رشته‌ای برش می زنیم.
مرحله 2
هویج‌ها را نیز شسته و رنده درشت می زنیم.
مرحله 3
کلم و هویج را با هم مخلوط کنید.
مرحله 4
اگر از کشمش و گردو و سیب استفاده می کنید آنها را در این مرحله باید اضافه کنید.
مرحله 5
برای تهیه سس سالاد ماست غلیظ، سس مایونز ،سرکه سیب، شکر، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید.تا به غلظت مناسبی که مد نظرتان است برسد.
مرحله 6
می توانید سس تهیه شده را با مواد مخلوط کرده سپس حدود 2 الی 3 ساعت در پخچال نگه دارید و اجازه دهید سس به خورد مواد برود و پس از آن میل کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/233740/میزاردور--سالاد-کلم-را-فراموش-نکنید
بستن   چاپ