آریا بانو
با چشمانی باز از روابطتان مراقبت کنید/7 دلیل برهم خوردن ازدواج در دوره نامزدی
دوشنبه 11 آذر 1398 - 1:18:36 PM
آریا بانو - سلامانه: شاید بتوان گفت که دوران نامزدی و عقد مرحله‌ای جدید برای شناخت فردی که به عنوان همسر انتخاب کرده‌ایم باشد، چرا که در این دوران، شما با اقوام و آشنایان و معاشرت‌های نامزدتان و نحوه برخورد اطرافیان او آشنا می‌شوید. آمار به هم خوردن زندگی زوج‌های جوان در این دوران به ما گوشزد می‌کند که حواسمان به روابطمان باشد.
در این مقاله دکتر فاطمه طاهری، روانشناس به برخی از دلایلی که ممکن است در دوران عقد و نامزدی باعث شکسته شدن تعهد و برهم خوردن عقد شود، اشاره می‌کند، لذا با چشمانی باز از روابطتان مراقبت کنید.
1- ازدواج نیاز به شناخت و آگاهی از تفاوت‌های جنسیتی در راستای درک متقابل دارد
زوج‌ها باید توجه داشته باشند نیازهای اساسی زن و مرد کاملاً متفاوت بوده و آنچه برای زن، نیازی اساسی است، برای آقایان در اولویت‌های پایین قرار می‌گیرد و بالعکس. بنابراین به جای گله و شکایت از مورد بی‌توجهی قرار گرفتن، نیازهای یکدیگر و روش‌های رفع آنها را بیاموزید.
2- رفتارهای مسموم، چسبنده و کنترل کننده
خانم‌ها باید اجازه دهند، نامزدشان برای در کنار همسر بودن برنامه‌ریزی کند و اگر بعد از ساعت‌ها باهم بودن، آقا نیاز داشت به خلوت خود برود، نباید آن را به هم بریزند و اصرار داشته باشند دائماً نامزدشان باید در ارتباط با آنها باشد. از طرفی، با توجه به اینکه در این دوران، زوج هنوز زیر یک سقف قرار نگرفته‌اند اقایان نیز باید ملاحظاتی را در نظر گرفته و در صورت لزوم، فضاهایی را برای حضور دختر در خانواده‌اش بدون همسر فراهم آورند.
3- توقعات زیاد
گاهی پسران، همسرشان را براساس موقعیت اجتماعی و اقتصادی خانواده او انتخاب می‌کنند و در این توقعات نابجایی را از همسر و خانواده‌اش مطالبه کرده و باعث دلسردی انها شده و ادامه رابطه را به‌ خطر می‌اندازند. همچنین برخی دختران نیز نیازهای عمیق خود را که برطرف نشده، بارها در ذهن خود می‌پرورانند و به امید آنکه مرد رویاهایشان از راه برسد و این نیازها را برآورده کند، به سرمی‌برند و انتظار دارند که همسرشان، نقش یک عاشق، پدر، دوست،رفیق و... را هم بازی کند و اگر اینچنین نشود، کم کم آقا پسری که به عنوان یک همسر همه چیز تمام انتخاب شده بود و اصلا از ماجرا باخبر نیست، به دشمنی تمام عیار تبدیل شده و خشم در رابطه حاکم می‌شود و سکان را به دست می‌گیرد و آنچه نباید بشود، می‌شود.
4- عدم صداقت و برملا شدن واقعیت‌ها
عامل اولیه قطع هر نوع ارتباطی، نداشتن صداقت است. مردم درک نمی‌کنند که حتی دروغ‌های کوچک هم می‌تواند به اندازه یک خیانت بزرگ اعتماد و امنیت را از بین برده و رابطه را بر هم بزند.
5- ازدواج اجباری
اگر پسر یا دختری تحت فشار خانواده، تن به آشنایی و نامزدی با بدهد، که دلش رضا به این انتخاب نیست، ممکن است هر جایی از میانه راه پشیمان شده و رابطه را به هم بزند.
6- رابطه جنسی
اگر پسری تنها به دلیل نیاز جنسی برای ازدواج اقدام کرده باشد و نیاز جنسی وی در دوران نامزدی پاسخ داده شود، ممکن است از ادامه رابطه منصرف شود، چرا که دیگر دلیلی برای زیر بار رفتن مسئولیت نمی‌بیند.
7- ترس از مسئولیت
گاهی اوقات همه چیز در دوران ابتدای نامزدی خوشایند و عاشقانه و ساده به نظر می‌رسد اما وقتی رابطه رسمی شده و توقعات جدی مطرح می‌شود، فرد احساس می‌کند در یک شرایط دشوار خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی قرار گرفته و توانایی پذیرش مسئولیت یک زندگی را ندارد و این احساس تنهایی، ناتوانی و اضطراب ناشی از آن، سبب می‌شود شخص از رابطه عاطفی‌اش فرار کرده و بخواهد همه چیز را به هم بزند.

http://www.banounews.ir/fa/News/233500/با-چشمانی-باز-از-روابطتان-مراقبت-کنید-7-دلیل-برهم-خوردن-ازدواج-در-دوره-نامزدی
بستن   چاپ