آریا بانو
پاک‌کننده های طبیعی پوست را در آشپزخانه پیدا کنید!
دوشنبه 11 آذر 1398 - 11:16:06
آریا بانو - خراسان / هنگام خرید پاک‌کننده‌ای برای شست و شوی صورت در انتخاب گزینه‌های زیادی که پیش رو دارید گیج می‌شوید. گذشته از هزینه زیادی که باید برای خریدن اش متحمل شوید فکر این که آیا مواد شیمیایی آن برای پوست شما مشکلی ایجاد می‌کند یا نه؟ شما را کمی نگران می‌کند پس چرا خودتان برای تهیه انواع خانگی‌اش دست به‌کار نمی‌شوید؟
بدون‌شک چیزی که خودتان تهیه کردید، مطمئن‌تر، مفیدتر، به صرفه‌تر و خالی از افزودنی‌های شیمیایی مضر است. ضمن این که تمام این تمیزکننده‌ها طبیعی است و استفاده از آن ها به ‌طور روزانه هیچ خطری ندارد.
ترکیب روغن نارگیل و عسل برای شست و شوی پوست حساس: این پاک‌کننده را می‌توانید به ‌راحتی با موادی که احتمالا در آشپزخانه خود دارید تهیه کنید. برای تهیه آن به یک قاشق غذاخوری عسل و جوش شیرین به میران مساوی و سه قاشق غذاخوری روغن نارگیل نیاز دارید. ترکیب تهیه شده را می‌توانید در شیشه‌ای دربسته و در دمای محیط نگه‌دارید.
ترکیب لیمو و عسل برای شست و شوی پوست چرب: با این نوع شست و شو، چربی پوست‌تان تا حدی متعادل می‌شود. کافی است یک قاشق غذاخوری عسل خام را با نصف آب لیموی تازه و کمی آب گرم برای حل شدن بهتر مخلوط کنید. پوست صورت را با این محلول ماساژ و شست و شو دهید و با آب ولرم بشویید. به همین راحتی!
لایه‌برداری پوست با بلغور جو دوسر: ترکیب نصف فنجان جو دو سر با کمی آب و آبِ لیمو و نصف قاشق غذاخوری عسل می‌تواند پوست را لایه‌برداری و چربی بیش از حد آن را جذب کند. خواص ضد باکتری موجود در لیمو کمک می‌کند تا باکتری‌ها از بین برود و به این ترتیب مانع بروز آکنه می‌شود و وجود عسل در این ترکیب به نرمی پوست کمک می‌کند. ترکیب حاصل را روی پوست‌تان به آرامی ماساژ دهید و سپس آن را با آب بشویید.
ترکیب روغن زیتون با روغن‌های گیاهی برای شست و شوی پوست خشک: برای شست و شوی این نوع پوست، مقداری روغن زیتون را با روغن‌های گیاهی و دلخواه خود مثل وانیل یا استوقودوس مخلوط کنید. روی صورت قرار دهید و با آب گرم بشویید. ممکن است کمی سوزش داشته باشد اما نگران کننده نیست.
معجزه سرکه سیب برای پوست مستعد آکنه و جوش: رقیق کردن دو قاشق غذاخوری سرکه سیب و به همین میزان آب گرم و یک قطره روغن کرچک معجزه می‌کند. این سرکه را به تنهایی استفاده نکنید چون به پوست شما آسیب می‌رساند. سرکه سیب قدرت پاک‌کنندگی و لایه‌برداری قوی دارد.
منبع: bustle
نویسنده : فاطمه قاسمی مترجم

http://www.banounews.ir/fa/News/233406/پاک‌کننده-های-طبیعی-پوست-را-در-آشپزخانه-پیدا-کنید!
بستن   چاپ